بسته خبری تابناک تابناک آذربایجان غربی؛
بسته خبری تابناک آذربایجان غربی خبرهایی از استان را به بازدیدکنندگان سایت تقدیم میکند.
کد خبر: ۲۱۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸ 11 April 2016
شهرداری منطقه یک ارومیه به تمامی تعهدات سال ۹۴ خود عمل کرد

شهردار منطقه یک ارومیه گفت : با وجود رکود حاکم بر فضای ساخت و ساز و مسکن کشور و ارومیه ، شهرداری منطقه یک به تمامی تعهدات خود در سال ۹۴ عمل کرد.
وحید عیاسی در نشست خبری با خبرنگاران گفت : سال ۹۴ با وجود رکود شدیدی که بر بازار مسکن حاکم بود و وضعیت صدور پروانه نیز کاهش زیادی داشت ، شهرداری منطقه یک ارومیه توانست به تمامی تعهدات خود در بخش عمرانی و فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی عمل کند.
وی با اشاره به فعالیت های شهرداری منطقه یک در سال ۹۴ افزود : بودجه شهرداری منطقه یک در سال ۹۴ ، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که در سال ۹۵ هم بدون تغییر خواهد بود.
شهردار منطقه یک ارومیه تصریح کرد : مهم ترین اقدامات شهرداری در بخش عمرانی در سال ۹۴ را می توان ، زیرسازی بیش از ۳۲هزار متر مربع از سطح منطقه ، ۳۶۰۰ مترمربع جدول گذاری، ۶۰۰ مترمربع کانال کشی و … عنوان کرد.
عباسی گفت : در بخش فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز شهرداری منطقه یک توانست طرح شهردار مدرسه را در ۱۰ مدرسه آغاز کند ضمن اینکه برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی با حضور بیش از ۶۰۰ ورزشکار ، برگزاری مسابقات تیراندازی محلات و مسابقات ورزشی بانوان در رشته های دارت، طناب کشی و پیاده روی با حضور بیش از ۴۵۰ نفر از بانوان منطقه انجام شد.
وی افزود : در سال ۹۵ امیدواریم بازار مسکن از فضای رکود حاکم خارج شود ضمن اینکه با توجه به وضعیت کنونی بازار مسکن و پروانه های صادره بودجه امسال شهرداری منطقه یک تغییری نسبت به سال ۹۴ نخواهد داشت.
شهردار منطقه یک ارومیه تصریح کرد: امسال اولین برنامه مهم شهرداری برگزاری اولین دوره مسابقات پینت بال شمالغرب ایران با همکاری سپاه آذربایجان غربی برگزار خواهیم کرد که زمان برگزاری آن اواسط اردیبهشت ماه خواهد بود.
عباسی گفت : ساخت دو ورزشگاه محلی، فرهنگسرا و آغاز عملیات اجرایی ساخت روگذر امام علی از دیگر اقدامات مهم ما در سال ۹۵ خواهد بود.
وی ضمن اشاره به وجود بیش از ۴۵ درصد از نقدینگی کشور در بخش مسکن افزود : در سال ۹۵ بیش از ۲۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای بخش عمرانی در نظر گرفته شده است که ساخت چند ورزشگاه محلات، فرهنگسرا، زیرسازی و آسفالت معابر و رسیدگی به وضعیت پیاده روها از جمله این برنامه ها هستند.
شهردار منطقه یک ارومیه تصریح کرد : طبق آمار ارائه شده فعالیت های عمرانی و ساخت و سازها ۴۵ درصد از نقدینگی کشور و بیش از ۳۰ درصد از اشتغال را تامین می کنند.


ارائه گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به ماموستا بیضاوی
دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی و جمعی از اعضای هیات رئیسه دانشگاه با ماموستا بیضاوی امام جمعه اهل تسنن ارومیه دیدار و گفتگو کردند. وی در این دیدار گفت: اتحاد و همدلی در مورد ادیان، مذاهب و فرهنگها در استان آذربایجان غربی یکی از نعمتهای بزرگ محسوب می شود که باید شاکر خداوند متعال باشیم.
رئیس دانشگاه در ادامه به ارائه گزارش مختصری از اقدامات انجام گرفته در عرصه سلامت استان در سال گذشته پرداخت و گفت: علیرغم وجود مشکلات اعتباری و بدهی بیمه ها به دانشگاه ، اقدامات بسیار خوبی در عرصه سلامت انجام یافته است. بطوری که ۲۳ میلیارد تومان در راستای ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان ها هزینه شد.
وی به تجهیزات تصویربرداری پزشکی نیز اشاره کرده و گفت: در سال گذشته ۳ دستگاه MRI و ۵ دستگاه سی تی اسکن به تجهیزات تصویربرداری  استان اضافه گردیده است .
دکتر آقازاده همچنین اضافه کرد: در حال حاضر در تمامی شهرستانها درمانگاههای تخصصی و بلوکهای زایمانی در حال احداث می باشند انشاالله تا پایان سال به اتمام می رسند.
رئیس دانشگاه به احداث ۱۸۰ خانه بهداشت در سال گذشته نیز اشاره کرده و گفت: بسیاری از مراکز بهداشتی درمانی استان مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته است که در نوع خود کاری جهادی است .


اتوبوس حامل کالای قاچاق میلیاردی به مقصد نرسید!

 رئیس پلیس آگاهی استان از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از یک دستگاه اتوبوس مسافربری خبر داد.
 سرهنگ "سامان غنی زاده” در گفت و گو با  پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر افزود: در پی کسب خبر مبنی بر حمل کالای قاچاق توسط یک دستگاه اتوبوس مسافربری از "بوکان” به مقصد "ارومیه” بلافاصله ماموران پلیس آگاهی استان بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی اتوبوس مورد نظر در محور اعلامی شناسایی و توقیف شد؛ ماموران در بازرسی از اتوبوس توقیفی، انواع کالای قاچاق شامل ۱۳۰ کیلوگرم چای، ۳۱۵ ثوب البسه خارجی، ۵۸۲ دستگاه تبلت، چراغ شارژی، اسپیکر، اف ام پلیر و لوازم جانبی موبایل کشف کردند؛ برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالای مکشوفه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک متهم در این رابطه و سیر مراحل قانونی توسط مراجع قضائی تصریح کرد و گفت : برخورد با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه در سال ۹۵، در اولویت کاری نیروی انتظامی است .

جوانان هلالی استان مانند همیشه در نوروز درخشیدند
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: شانزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از ۲۶ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری پایان یافت.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی، محمدرضا حاجی زاده با اشاره به تعداد مسافرین مراجعه کننده به پست های ایمنی و سلامت این استان افزود: از ابتدای آغاز این طرح تا پایان این طرح در ۱۴ فروردین بیش از ۳۲۰ هزار مهمان نوروزی با مراجعه به ۲۲ پست ایمنی و سلامت مستقر در ورودی های شهر ها و مراکز پر تردد و توریست پذیر از خدمات و راهنمایی های آن بهرمند شدند.
معاون امور جوانان استان آذربایجان غربی گفت : در دور اول سفر های نوروزی نزدیک به ۱۲۸۰۰ نماز گذار فریضه دینی خود را در بیست و دو خیمه نماز این جمعیت ادا کردند و تقریبا ۲۰ هزار نفر از خدمات سلامت این جمعیت از جمله کنترل فشار خون و قند خون بهره بردند.
وی در ادامه از میزبانی مسافرین کودک در فضای دوستدار کودک خبر داد و افزود : در طول ۱۸ روز طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، ۲۲ چادر متعلق به نو نهالان و کودکان بوده است که پذیرای بیش از ۱۲۳۰۰ کودک بود که با بازی های مختلف، نقاشی و آموزش غیر مستقیم علاوه بر پر کردن اوقات فراغت این کودکان، آنان با مفاهیم ابتدایی امداد و کمک های اولیه آشنا شدند.
حاجی زاده در پایان گفت : در طول اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی قریب به ۱۵۵ هزار عدد بروشور، نقشه، اقلام فرهنگی و … دربین مسافران توزیع شده است و ۱۵۷۸ نفر عضو – روز از شروع تا پایان طرح مشارکت داشته اند.


قایقرانی در دریاچه ارومیه پس از ۴ سال
رئیس پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: بعد از گذشت ۴ سال دوباره مامورین یگان حفاظت پارک ملی جهت گشت و کنترل و تردد به داخل پارک ملی و جزایر از قایق موتوری استفاده می کنند.
بهزادشیرپنجه روز دوشنبه (۲۲ فروردین ماه) ضمن اعلام این خبر به روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجانغربی گفت: از ۴ سال قبل مامورین یگان حفاظت اداره پارک ملی دریاچه ارومیه بجای قایق موتوری از خودروهای کمک دار جهت تردد به جرایراستفاده می کردند.
وی اضافه کرد: اخیرا در پی افزایش ورودی آب به دریاچه از طریق بارش های خوب پاییز، زمستان و بهاره و وارد شدن آب از رودخانه ها و رهاسازی آب سدها شاهد بالا آمدن آب دریاچه هستیم.
وی افزود: امید می رود با ذوب شدن برف در ارتفاعات، ادامه بارشها و روان شدن آب بیشتر رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه سطح تراز آب افزایش یابد.
شیر پنجه اضافه کرد: پارک ملی دریاچه ارومیه بزرگ ترین دریاچه داخلی کشور می باشد که در یک دهه گذشته علاوه بر کاهش نزولات جوی ، بروز خشکسالی های پیاپی منجر گردید دریاچه خشک شود .
سطح تراز آب دریاچه ارومیه در ۲۲ فروردین ماه سالجاری برابر است با ۱۲۷۰/۸۹ که در مقایسه با مشابه سال گذشته که ۱۲۷۰/۶۹ می باشد مقدار ۲۰ سانتی متر افزایش سطح را نشان دهد




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار