کد خبر: ۲۱۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 11 April 2016

95

فرماندار ساوجبلاغ اعلام کرد که شرکت تولیدی صنعتی سیپورکس که پس از 17 سال تعطیلی فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده تا شهریورماه امسال ظرفیت تولید و اشتغال آن کامل می شود.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز دوشنبه در بازدید از شرکت سیپورکس ساوجبلاغ گفت: موانع و مشکلات موجود در مسیر توسعه اقتصادی و تولیدی در شهرستان باید با همکاری و هماهنگی مرتفع شود و روند توسعه بخش تولید بیش از گذشته در سال جاری فراهم کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت : پیگیری های استانی و شهرستانی در سال گذشته موجب شد تا در بهار امسال شاهد شکوفایی شرکت سیپورکس پس از 17 سال رکود و تعطیلی باشیم و تا شش ماه آینده مشکلات زیر ساختی این مجموعه با کمک دستگاه های اجرایی مرتفع و میزان اشتغال مستقیم آن به 500 نفر خواهد رسید.

پالیزگیر گفت: سال گذشته نیز به دلیل اهمیت توجه به رفع نارسایی های واحدهای تولیدی در ساوجبلاغ کارگروهی تحت عنوان کارگروه صیانت از واحدهای تولیدی برای کاهش معضل این واحدها تشکیل شد و بر همین اساس بررسی پرونده سیپورکس و چند واحد تولیدی در دستورکار این کارگروه قرار گرفت که به تدریج با رفع برخی موانع و مشکلات شاهد احیای دوباره سیپورکس شدیم .

فرماندار ساوجبلاغ تاکید کرد: این کارگروه به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی در همه استان های کشور از جمله در استان شکیل شدوراه اندازی این شرکت بزرگ در دستور کار فرمانداری قرار گرفت و بالاخره بعد از 17 سال شاهد رونق ای شرکت در بهار 95 هستیم .

پالیز گیر کمک به تسریع، تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام تولیدی و نیز حمایت و کمک توسعه صادرات محصولات تولیدی شهرستان را از دیگر برنامه های فرمانداری در سال جاری بیان کرد.

وی گفت: مشکلات موجود واحدهای تولیدی را باید در قالب واحدهای تعطیل، نیمه تعطیل و دارای مشکلات و در آستانه تعطیلی بررسی کرد.

فرماندار ساوجبلاغ تاکید کرد: در زمان حاضر ما واحدهایی داریم که مشکل نقدینگی یا مشکل مالی دارند یا برخی واحدها با کمبود مواد اولیه مواجه هستند.

وی افزود: برخی دیگر از واحدهای اجرایی مشکل مدیریتی دارند و به علت عدم مدیریت صحیح و عدم آشنایی کامل با مباحث مالی و مدیریت طرح دچار مشکل شده اند که باید برای حل مشکل این واحدها نیز با برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی مدیریتی به آنها کمک کنیم.

وی درادامه با اشاره به اهمیت توسعه تجارت خارجی در شهرستان از دستگاه های اجرایی متولی و به ویژه اتاق بازرگانی استان خواست تا با بررسی وضعیت فعلی با آسیب شناسی وضعیت فعلی راهکارهای مناسب را برای ارتقا سطح تجارت خارجی و کاهش موانع و مشکلات در این بخش ارائه دهند

مدیرعامل شرکت نگین که احیاء کننده سیپورکس است، گفت: میزان سرمایه گذاری ما در این شرکت حدود 500میلیارد ریال برآورد می شود .

حمید رضا سواری افزود: روزانه یکهزارو 500 متر مکعب بلوک و پانل سبک ، 180میلیون عدد آجر ماسه آهکی ، سالانه یکصد هزار تن آهک میکرونیزه و سه هزار تن بتن و ماسه دراین کارخانه تولید می شود.

وی افزود این کارخانه در زمینی به مساحت 25 هکتار بنا شده که کل اراضی و معادن این کارخانه به 450 هکتار می رسد که بعد از 17 سال با تلاش فرماندار ساوجبلاغ و استاندار البرز احیاء شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار