کد خبر: ۲۰۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷ 10 April 2016
به گزارش تابناک یزد، روزنامه شرق در گزارشی به اظهارات محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی دولت احمدی نژاد می پردازد.

این روزنامه در این گزارش با عنوان « دفاع منصوب احمدي‌نژاد از روش زنجاني » با اشاره به این جمله که محرمانه های عبور از تحریم را می گویم، می نویسد:

«بیش از ٢٧ ماه از بازداشت بابک زنجانی می‌گذرد. دادگاه رسیدگی به اتهامات او و دو متهم دیگر برگزار شد و هر سه متهم به اعدام محکوم شده‌اند. اما در این مدت، نه ریالی از مبلغ بدهی او به خزانه بازگشت و نه حتی مقداری از ابهام ماجرا کاسته شد. پس از بازداشت زنجانی، بیژن زنگنه، وزیر نفت گفته بود او به هر ایرانی حدود ١١٠ هزار تومان بدهکار است. از سوی دیگر، بعد از ماه‌ها یا شاید سال‌ها یکی از افرادی که نامش در جریان دادگاه فساد نفتی بارها به میان آمد، روز گذشته از روش‌های دورزدن تحریم در زمان خود گفت و از آن دفاع کرد. محمود بهمنی رئیس وقت بانک مرکزی یکی از مسئولانی است که مصوبه تأیید زنجانی را امضا کرده‌ است. بهمنی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آن دوران گفته است: «نمی‌شود همه‌چیز را به مردم گفت. در دوران تحریم همه‌چیز محرمانه و سری است. ما اگر بگوییم چگونه اقدام کردیم همه آنها هم گرفتار می‌شوند. در آن مسائلی که محرمانه بود، توانستیم خودمان را در بحران‌ها حفظ کنیم؛ اینکه چه‌ میزان توانستیم طلا بیاوریم و ذخایرمان را حفظ کنیم به این برمی‌گردد که شما چقدر با مسائل و بحران‌های اقتصادی برخورد کرده و تجربه داشته باشید». مشخص نیست بهمنی از چه محرمانه‌هایی سخن می‌گوید، اما آنچه تا به امروز از دورزدن تحریم و واردات طلا و... مشخص شده تنها به پرونده فساد نفتی و بابک زنجانی گره می‌خورد. در دومین جلسه دادگاه فساد نفتی، نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست متهم فساد نفتی گفت: «پس از آنکه زنجانی به «س.ج.س» متصل می‌شود، این فرد موضوع را با وزیر نفت وقت در میان می‌گذارد و او بابک را تأیید می‌کند. مصوبه هفتم تیر ٩١ با امضای حسینی، وزیر اقتصاد، غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رستم قاسمی، وزیر نفت و محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی در دولت دهم و واریز ١٤,٥درصد منابع ارزی حاصل از فروش نفت به حساب بانک «
FIIB» سکوی پرتاب زنجانی شد». همچنین در جلسه پانزدهم دادگاه، رسول کوهپایه‌زاده، وکیل زنجانی می‌گوید: «آنچه به عنوان استفاده از رانت و دست‌های پشت پرده از آن یاد می‌شود، مربوط به مصوبه‌ای با امضای سه وزیر و رئیس وقت بانک مرکزی است». شاید به همین دلیل است که بهمنی از دور‌زدن تحریم‌ها در زمان خود دفاع می‌کند و حتی به آن می‌بالد و در بخش‌هایی از گفت‌وگوی خود از مسئولان دولت یازدهم گله می‌کند. او گفته‌ است ما ریسک کردیم و در شرایطی مانند شرایط تحریم چاره‌ای غیر از ریسک نداریم. »
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار