قسمت دوم گزارش تابناک تبریز از جلسه شورا
جلسه امروز شورای شهر تبریز نیز با حواشی همراه بود که در ادامه مبسوط به آن اشاره می شود.
کد خبر: ۲۰۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 10 April 2016
دومین نطق پیش از دستور را سردار جعفری با اشاره به نام گذاری امسال آغاز کرد  و گفت:امسال,سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل است  که رهبر گرانقدر انقلاب  برای این استراتژی اقتصاد مقاومتی  ده محور عملیاتی مطرح کردند که یکی از آنها بحث مبارژه ویژه با مفاسد و ویژه خواری است .
جعفری در تاکید برای مبارزه با فساد اذعان داشت:مدامی که  قانون حاکم نباشد,مفسده  حکمرانی می کند و تا وقتی که مفسده وجود دارد, اقتصاد مقاومتی معنا ندارد.
نائب رئیس شورای شهر درباره فساد در بعضی جاها تصریح کرد:وقتی  یک فرد برای  پروانه ساختمانی یک میلیارد خرج می کند و در مقابل برخی با زد و بندها برای همان پرونده ۷۰۰میلیون خرج می کند و اینجاست که فساد اتفاق افتاد است.

من متاسف هستم که  صندلی سه نفر از اعضا شورا شهر تبریز خالی باشد
اعضای شورا افراد صاحب نام و آبرومندی هستند برخی با تخلف ها نتها آبروی چندین ساله شورا را می برند باعث آبرو ریزی برای کل شورای شهر میشوند.

محمد حسین جعفری گفت:روحم از این ماجرا ها آزرده شد  و متاسف شدم از این که هیچ کس علت را جویا نشد و من حرف های خود  را در مصاحبه اخیرگفتم و بعد از مجاب شدن بقیه حرف هایم را هم می گویم .
ما باید مشخص کنیم که شورا در اولویت  است  یا شهرداری!
آیا اینجا همچون کره جنوبی است که با تخلف یک فامیل وزیر، وی استعفا می دهد؟!
 وقتی محدث کاغذ  مربوط به  دفتر غیر قانونی شورا در صحن علنی مطرح کرد خیلی ها راحت از کنار ش رد شدند.
جعفری خطاب به شهردار گفت: شما در کانون هماهنگی ها هستید
شورا باید کنترل و نظارت درون زا داشته باشد  و در سه سال اخیر  متاسفانه چند  طرح و لایحه برای کنترل فساد مطرح نکرده ایم و از شهردار می خواهم لایحه های برای کنترل فساد ارائه دهد.  
جعفری از برخی کارکنان  حراست در شهرداری انتقاد کرد و گفت:برخی از نیروهای حراست متاسفانه در سیستم هضم شده اند.
 بودجه و حقوق  حراست و بازرس سازمان ها باید از  جرگه خود سازمان ها منفک شود و به مرکز واگذار شود.
برخی مشکلات از عدم وجود شفافیت است و شهرداری نیاز به تحولات سنگین اداری دارد که باید  استارت کار زده شود.

جعفری گفت؛از شهردار می خواهم لایحه و برنامه هایی  برای شفاف سازی مطرح کند  ما از این لایحه ها دفاع می کنیم.
شورا متهم به عدم نظارت است ولی ما در شورا ابزار کافی برای نظارت نداریم و ادامه داد .شورا باید یا خودش دیوان اداری داشته باشد یا از دیوان اداری کمک بگیریم تا شاهد اینگونه مسائل نباشیم

نامه نگاری های بین  فرمانداری پیرامون مصوبات و بودجه شورای شهر، موضوع بحث جلسه شورای شهر است.

 شیاری در ادامه جلسه با انتقاد از عدم اعلام سقف ماده 16 و 17، گفت:اکنون با این اتفاقات، بحث نظارت داغ شده و بعدها فراموش می شود، تاکنون هرچقدر پرسیدیم سقف ماده 16و 17 را ندانستیم اگر کسی  از اعضای شورا می داند به من هم بگوید، شورا نمی داند، فرمانداری نمی داند و اگر می دانید بگویید.
صادق نجفی نیز در پاسخ گفت: مسئولیت حفظ آمار و ارقام برعهده مالی شهرداری است، ۸۰ درصد هبه های شما علی رغم تصویب به دلیل عدم نبودن بودجه پرداخت نشده است، برخی از این هبه ها پول نیست و تخفیف است، نگران نباشید دوباره اعلام می کنیم.


چمنی در ادامه جلسه با انتقاد از اینکه کسانی برای هبه و تخفیف می آیند که پارکینگ و مسکونی خود را تبدیل به تجاری کرده اند، به برخی انتصابات در شهرداری اشاره کرد و گفت: علت تخلفات اخیر در شورا و شهرداری در این است که اعضای شورای شهر یک شبه دو برابر شده است، اگر دوبرابر نمی شد این اتفاقات رخ نمی داد.

مدبر نیز با انتقاد از سواستفاده های برخی در دستگیری های اخیر گفت: امسال در شرایط سخت عده ای در شورا و شهرداری زحمت کشیده اند و نباید با انفجار مین، کل سیستم را زیر سوال بریم و برخی از این کار سو استفاده می کنند. اجازه دهیم جوانب این مسئله بیرون آید تا افراد از این اقدام سواستفاده نکنند.

در ادامه جلسه لایحه قیمت گذاری، لایحه قیمت مترو براساس 500 تومان ارائه شد که صادق نجفی نیز در این باره گفت: قطارهای شهری در شهریورماه از ائل گولی تا میدان ساعت مسافر سوار و پیاده خواهد شد .در 6 کیلومتر هر 5 دقیقه  یک قطار رفته می کند الان قطار هر روز 7 ساعت به صورت رایگان کار می کند..
در ادامه جلسه پس از پیشنهاد احتشام حاجی پور مبنی بر کاهش 500 تومان به 300 تومان بلیط مترو، درسخوان پیشنهاد داد با الگوگیری از شهرهای پیشرفته این قیمت برای دانشجویان و دانش آموزان رایگان شود و این موضوع لایحه قیمت متروبه درگیری لفظی بین حاجی پور و درسخوان کشید که با وساطت دبیری پایان یافت.

چمنی به شوخی برای کم کردن تنش بین درسخوان و حاجی پور گفت :مترو را برای فامیلان رئیس شورا رایگان کنیم!
شهین باهر هم در حمایت از شیاری گفت :چرا هیچ کس مقدار باقی مانده از ماده 16و 17 را برای هبه نمی داند
دبیری در پاسخ به شهین باهر گفت : مقداربودجه  این ماده ها  مشخص است یکی از ماده ها سه میلیارد و دیگری چهار میلیارد است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار