محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور:
هیات‌های اجرایی باید مدافع حقوق مردم باشند و باید شرایطی را فراهم کنیم که تمام افراد حائز شرایط قانونی بتوانند در عرصه انتخابات حضور داشته باشند.
کد خبر: ۲۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 09 April 2015

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به نقش خطیر فرمانداران در برگزاری انتخابات، اظهار داشت: سیاست دولت در بحث انتخابات همان تکلیف قانونی یعنی برگزاری سالم و بی‌طرفانه انتخابات است.

محمدحسین مقیمی صبح امروز (پنج‌شنبه) در همایش فرمانداران و بخشداران استان آذربایجان شرقی، با تاکید بر این که نباید از امکانات دولتی به نفع یا به ضرر کسی در انتخابات استفاده شود، افزود: مسوولان دولت حق ندارند کاری انجام دهند که موجب تقویت یا تضعیف کاندیداهای انتخاباتی شود.

وی با بیان این که انتخابات حق همه مردم است، گفت: هیات‌های اجرایی باید مدافع حقوق مردم باشند و باید شرایطی را فراهم کنیم که تمام افراد حائز شرایط قانونی بتوانند در عرصه انتخابات حضور داشته باشند.

مقیمی از هممه فرمانداران خواست با رصد دقیق حرکت‌های انتخاباتی، اجازه سوء استفاده از امکانات دولتی یا موضع‌گیری مدیران دولت له یا علیه کاندیداها را ندهند.

قایم‌مقام وزیر کشور در امور سیاسی در ادامه بر دفاع از سیاست‌های دولت از سوی فرمانداران تاکید کرد و گفت: البته نقدهای منصفانه را باید بپذیریم، اما در مقابل اظهار نظرهای غیرمنصفانه نیز باید از عملکرد دولت دفاع کنیم.

وی با تاکید بر پرهیز از مسایل حاشیه‌ای، فرمانداران را به استفاده از همه نیروها، پشتیبانی از فعالیت‌های قانونی احزاب و تشکل‌های سیاسی و تقویت فضای نشاط و امیدواری در جامعه فراخواند.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله کشور، خاطرنشان کرد: انتظار دولت این است که کشور را بر اساس این سند اداره کنیم و امروز باید به گونه‌ای کار کنیم که در پایان دوره فعالیت دولت بتوانیم با افتخار از عملکردمان دفاع کنیم.

مقیمی با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله کشور گفت: بخشی از این برنامه توسط دولت‌های قبلی اجرا شده و با توجه به رشد کشورهای دیگر دستیابی به برنامه‌های تدوین شده باید صورت گیرد.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: دولت برای موفقیت در برنامه‌های خود همکارانی را در رده‌های مختلف انتخاب می‌کند و مجموعه دولت در طی چهار سال ماموریت‌های خود را انجام داده و پس از این 4 سال باید بتواند از خود دفاع کند.

مقیمی  افزود: برای رسیدن به برنامه‌ها و اهداف سند چشم انداز نیازمند مدیران توانمندی است که فعالیت بسیار جدی را در این زمینه انجام دهند و با توجه به عقب ماندگی‌ها در برخی زمینه‌ها کار جدی ضروری است و همه وقت مدیران صرف توسعه و پیشرفت کشور شود و به کار جمعی توجه بیشتری شود.

 

وی گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم رشد اقتصادی کشور منفی5.6 بود و این در حالی است که باید رشد 8 درصدی حاصل می‌شد.

وی جایگاه فرمانداران را جایگاه رفیعی دانست و تصریح کرد: فرماندار نماینده عالی دولت و مسوول تمام امور شهرستان است و باید از جایگاه خود مراقبت کند.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای، اظهار داشت: دستاوردهای هسته‌ای کشورمان حاصل تلاش همه کسانی است که از روزهای اول انقلاب در این عرصه فعالیت کرده‌اند و باید از همه آنها به خصوص دانشمندانی که در سال‌های قبل در این راه به شهادت رسیدند قدردانی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار