معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌ امداد استان اردبیل گفت: در سال گذشته بالغ بر 12 میلیارد و 840 میلیون ریال بابت رفع مشکل سوء تغذیه‌ کودکان زیر 6 سال خانواده‌های تحت حمایت هزینه پرداخت شده است.
کد خبر: ۲۰۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸ 06 April 2016

علیرضا حسین‌نژاد در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: در قالب توزیع سبد غذایی بین یک‌هزار و 500 خانواده‌ که دارای کودکان مبتلا به سوء تغذیه بودند، تلاش کردیم تا این مشکل را برطرف سازیم.

وی با اشاره به اینکه تهیه و توزیع این سبدهای غذایی ماهانه بالغ بر 710 هزار ریال هزینه در بر داشته است، تصریح کرد: این سبدها شامل انواع لبنیات و حبوبات، مرغ، تخم مرغ و سایر مایحتاج اساسی رشد کودکان هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌ امداد استان با بیان اینکه در طول این مدت توانستیم مشکل سوء تغذیه‌ 240 کودک را مرتفع سازیم، گفت: با تمهیداتی که در طول یک سال برای درمان این کودکان به کار گرفتیم، آنها از چرخه‌ حمایتی این نهاد خارج شده و افراد واجد شرایط دیگری با نظر کارشناسان مرکز بهداشت استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در این طرح کودکان مبتلا به سوء تغذیه هر 6 ماه یک بار توسط مرکز بهداشت مورد پایش قرار می‌گیرند که در صورت بهبودی کامل از چرخه‌ حمایتی خارج می‌شوند.

وی خواستار همکاری بیش از پیش مردم خیر و نیکوکار استان در مورد تهیه و توزیع بسته‌های غذایی بین این کودکان نیازمند شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار