معاون فرماندار چالوس با اشاره به شيوع اعتياد در بين زنان گفت : راه اندازي مركز اقامتي ميان مدت اعتياد(كمپ) بانوان براي اين شهرستان ضروري است.
کد خبر: ۲۰۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴ 06 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، حميد محمدي فيروز در حاشيه جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار داشت: با توجه به نيازسنجي انجام شده در شهرستان ، راه اندازي مركز اقامتي ميان مدت اعتياد(كمپ) ويژه بانوان از سال گذشته از سوي اداره بهزيستي چالوس در حال پي گيري است.


وي بدون اشاره به ميزان گسترش اعتياد در ميان زنان جامعه تصريح كرد: درصد آلودگي و خطراتي كه نسبت به شيوع بيماري هاي مختلف از قبل اعتياد براي زنان وجود دارد بيشتر از مردان است و از سوي ديگر خانواده با آسيب بيشتري مواجه مي شود كه بايد با حساسيت بيشتري به آن توجه شود.


فيروز خاطر نشان كرد: در حال حاضر شهرستان چالوس داراي پنج كمپ مجاز است و دو مركز ترك اعتياد غير مجاز كه خود عامل افزايش آسيب ها بودند در علف كلا چالوس بسته شد.


معاون فرماندار چالوس بر ضرورت پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر در جامعه تاكيد كرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر بسيج همگاني را مي طلبد و در اين خصوص همه دستگاه ها موظف هستند همكاري لازم را با نهادهاي مربوطه داشته و از سوي ديگر برنامه هاي آموزشي در قالب كارگاه و يا نمايش هاي هنري و فيلم نيز براي افزايش آگاهي به جامعه به ويژه جوانان و خانواده ها مورد توجه قرار گيرد.


وي با اشاره به مشاركت مردم در شناسايي چندين نقطه آلوده در شهرستان گفت: به صاحبان چندين اماكن مخروبه و يا خالي از سكنه كه مورد استفاده افراد معتاد قرار مي گرفت اعلام شد كه در اسرع وقت آن اماكن محصور خواهد شد.


معاون شبكه بهداشت و درمان شهرستان چالوس نيز در اين جلسه با شاره به اين كه برنامه هاي پيشگيري از جمله، آموزش هدفمند در پيشگيري از اعتياد موثر است، اظهار داشت: در سال گذشته حدود 60 جلسه و كارگاه آموزشي در زمينه هاي پيش گيري از اعتياد، مهارتهاي زندگي، سلامت روان و فرزند پروري با حضور هفت هزار نفر اقشار مختلف در رده هاي سني در شهرستان برگزار شد.


مجيد صفائيان گفت: در سال گذشته از 317 قليان سرا بازديد و حدود يكهزارو 70 قليان معدوم و 54 مورد تخلف از انان نيز به دادگاه معرفي شدند همچنين در اين مدت 515 مورد از آرايشگاههاي زنانه، مكمل فروشي ها، باشگاههاي ورزشي و لوازم آرايش و بهداشتي و 70 مورد نيز از مراكز ترك اعتياد بازديد شد.


معاون شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مازندران پيش از اين اعلام كرده بود كه 9 درصد مصرف كنندگان مواد مخدردر كشور را زنان تشكيل مي دهند كه 62 درصد آنان متاهل و داراي فرزند، 35 درصد مجرد و سه درصد مطلقه هستند كه 50 درصد آنها سني بين 15 تا 19 سال دارند كه فرار از خانه اين افراد از آسيب هاي اجتماعي ناشي از اعتياد است.

منصور عليرضايي، افزود: سه درصد معتادان زنان بي سواد، 15درصد تحصيلات ابتدايي ، 15درصد راهنمايي ،41درصد دبيرستاني، 17درصد ليسانس و 9 درصد فوق ليسانس هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار