کد خبر: ۲۰۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 05 April 2016


معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوري گفت: با توجه به محدوديت هاي فرهنگي و موانع آموزشي، اعتبار سازمان هاي مردم نهاد كمك بزرگي به دولت در عرصه آسيب هاي اجتماعي هستند و با اين وسيله بايد ايران را به كشوري الگو در زمينه كاهش آسيب هاي اجتماعي مبدل كنيم.

به گزارش ايرنا، شهيدخت مولاوردي روز سه شنبه در بازديد از انجمن حمايت از كودكان كار و خيابان استان البرز، افزود: مردم از سرمايه هاي دولت هستند و بايد به جايگاهي برسيم كه مباحثي چون ايدز و بهداشت در مراكز آموزشي و فرهنگي راه يابد تا بتوانيم سياست هاي خود را در رفع و كاهش آسيب هاي اجتماعي پيش ببريم.

وي ادامه داد: كشورهاي سلامت محور، كشورهاي هستند كه از مسائل و آسيب هاي اجتماعي پيشگيري مي كنند تا به بحران اجتماعي تبديل نشود.

مولاوردي با اشاره به اينكه هدف اين معاونت ايجاد حساسيت در جامعه نسبت به مسائل و بحران هاي اجتماعي است، گفت: اگر حساسيت در افكار عمومي به وجود آيد، مي توانيم مشاركت عمومي را بالا ببريم و در نهايت باعث كاهش معضلات اجتماعي در كشور خواهد شد.

درجريان اين بازديد از كارگاه هاي آموزشي خياطي آرايشگري بانوان و مردان، قالي بافي، گلدوزي، تراشكاري، جوشكاري، تعميرات موبايل و كلاس هاي آموزشي كودكان نيز مورد بازديد كرد.

در اين مركز مشاوره روانشناسي براي خانواده هاي بي سرپرست و بد سرپرست ارائه مي شود.

هدف از تاسيس اين موسسه كمك و ياري رساندن به كودكان آسيب ديده و در معرض خطر اعم از كودكان كار و خيابان و پناهنده و محروم به خصوص كودكان زباله گرد و قبرشوي است.

استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي از اولويت هاي دولت است

معاون توسعه مديريت و برنامه ريزي استاندار البرز گفت:استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي از اولويت هاي دولت تدبير و اميد است.

به گزارش ايرنا، عبادالله كامكار عصر دوشنبه در جمع فعالان اقتصادي استان البرز با اشاره به اينكه سياست بر اين است كه پروژه هاي عمراني نيمه تمام به بخش خصوصي واگذار شود، افزود: اگر در تحقق پروژه هايي همچون اتوبان شهيد همت – كرج و …در انتظار اعتبارات دولتي باشيم زمان بر است و در پاره اي مواقع پول آن جاي ديگري هزينه مي شود، اما بخش خصوصي مي تواند با زمان كوتاه تري آن را به سرانجام برساند.

وي اظهار داشت: امروز در سطح كشور بستر فراهم است و پس از فرجام خوش برجام بايد در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي شبانه روز كار كرد.

وي با اشاره به برگزاري كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان البرز با حضور نمايندگان دستگاه هاي اجرايي و مديران بانك ها و صاحبان توليد تشكيل شده و در صدد است موضوعات استان را در راستاي توليد حل و فصل كند كه بايد واحدهاي صنعتي از اين فرصت بهره مند شوند.

وي ادامه داد: هر توليد كننده اي كه با مشكل مواجه است مي تواند به دبيرخانه اين ستاد مراجعه مشكلات خود را مطرح كند.

كامكار تصريح كرد: امروز سياست حفظ وضع موجود در واحدهاي توليدي در دستور كار است و سرمايه گذاران خارجي زماني جذب خواهند شد كه وضع موجود داخلي احيا شود.

وي ادامه داد: در راستاي توليد ملي بايد پيچ و خم هاي موجود برداشته شود و در حال حاضر هر 4 شنبه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد در استانداري البرز در حال برگزاريست.

وي تاكيد كرد: اين كارگروه ها كارساز بوده و در كنار آن بايد اتاق فكر هايي تشكيل شود تا با حضور فعالان اقتصادي دغدغه هاي موجود در سطح استان البرز ساماندهي و خروجي جلسات پيگيري شده و عالمانه درباره آن در سطح استان و ملي تصميمي گيري و مطالبه شود.

معاون توسعه مديريت و برنامه ريزي استانداري البرز خاطر نشان كرد: بيش از 300 مصوبه در كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد در سطح استان البرز داشته ايم كه 75 درصد موارد حل و فصل شده است.

وي اظهار كرد: با رفع مشكلات موجود توليد داخلي بايد به صادرات ت،جه كرد چرا كه در استان برخي كالاهاي مازاد توليد شده و قابليت صادارات را دارند و مي توان با بازاريابي زمينه براي انجام اين امر مهم را فراهم كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار