رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد گفت: با همکاری دادستان این شهرستان یک شعبه تخصصی رسیدگی به تخلفات زیست محیطی در اسدآباد ایجاد شد.
کد خبر: ۲۰۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 05 April 2016

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد گفت: با همکاری دادستان این شهرستان یک شعبه تخصصی رسیدگی به تخلفات زیست محیطی در اسدآباد ایجاد شد.

به گزارش ایرنا،رامین رمضانی اظهار كرد: ایجاد شعبه‌های تخصصی پیشگیری از تخریب‌های زیست محیطی در دادگاه‌های استان گام مؤثری برای جلوگیری از وقوع جرم و شتاب در صدور احكام است.

وی افزود: در این راستا با رایزنی های صورت گرفته ، دادستان عمومی و انقلاب شعبه 2 دادگاه اسدآباد را به عنوان شعبه ویژه رسیدگی به جرائم زیست محیطی تعیین كردند.

وی گفت: با توجه به تشكیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم محیط زیستی، روند رسیدگی به پرونده های مربوط به این نوع تخلفات آسان تر می شود.

وی تاكید كرد: حفاظت از محیط زیست نیازمند همكاری‌ های بین بخشی دستگاه‌های اجرایی است و امروزه مردم و مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند كه حفاظت از این نعمت خدادادی یك وظیفه مهم و عمومی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد یادآوری كرد: همچنین بر اساس اصل 50 قانون اساسی، حفاظت‏ محیط زیست‏ كه‏ نسل‏ امروز و نسل های‏ آینده باید در آن‏ حیات‏ اجتماعی‏ رو به‏ رشدی‏ داشته‏ باشند، وظیفه‏ عمومی‏ تلقی‏ می‏شود.

رمضانی اضافه كرد: بر این اساس مردم و سازمانهای مردم نهاد شهرستان اسدآباد باید در این راستا فعال شده و این اداره را یاری نمایند.

وی خاطرنشان كرد: تعداد پرونده های ارجاعی برای مراجع قضایی در بخش طبیعی و انسانی 12 مورد بوده كه هشت مورد از آنها منجر به صدور رای شده و در شش پرونده از متخلفان ضرر و زیان اخذ شده است.

استان همدان دارای شش منطقه حفاظت شده و 12 منطقه شكار ممنوع است و تاكنون 307 گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.

شهرستان اسدآباد با 110 هزار نفر جمعیت در 45 كیلومتری همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار