رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران، گفت: پارسال بیش از ۹۷ هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی و پایانه مرزی مهران به کشور عراق صادر شده است.
کد خبر: ۲۰۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 03 April 2016
رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران، گفت: پارسال بیش از ۹۷ هزار تن کالای استاندارد از مرز بین المللی و پایانه مرزی مهران به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش تابناک ایلام،جعفر فرهادبیگی، صبح امروز (۱۵ فروردین) اظهار کرد: شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام از مهمترین کانون های صادرات کالا به کشور عراق است که روزانه بیش از ۶۰۰ کامیون حامل کالا از این مرز صادر می شود.

 

وی، افزود: با توجه به صادرات کالاهای ایرانی از این مرز بین المللی اداره استاندارد مهران به منظور جلوگیری از صدور کالاهای بی کیفیت بازرسی ،نظارت و کنترل های مستمری را توسط کارشناسان خود در این منطقه انجام می دهد و بر اساس آخرین آمارها سال گذشته نظارت بر یک هزار و ۱۵۷ پرونده صادراتی و وارداتی انجام شده است.

 

رئیس اداره استاندارد مهران، تاکید کرد: مصالح ساختمانی، مواد معدنی، چرم، نساجی و مواد غذایی بیشترین محصولات و کالاهای دارای استاندارد صادر شده از این مرز بوده است.

 

فرهادبیگی یادآور شد:  ۸۹۹ مورد آزمون تعیین ماهیت (تعیین تعرفه گمرکی) نیز در این مدت در آزمایشگاه های اداره کل استاندارد استان ایلام و آزمایشگاه های همکار انجام شده که بیشترین آن مربوط به سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، الیاف پلی استر و مواد شیمیایی است.

 

وی،خاطرنشان کرد: ۱۶۵ مورد بازدید و نمونه برداری از محصولات واحدهای عرضه و ۴۶ مورد بازدید و نمونه برداری از محصولات تولیدی واحدهای تولیدی در سطح شهرستان مهران نیز در یکسال گذشته توسط استاندارد انجام شده است./م



منبع:شبستان


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار