کد خبر: ۲۰۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 02 April 2016
تابناک گیلان: ‌رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط‌زیست گیلان گفت: پرندگان مهاجر گیلان به سرزمین‌های شمالی کوچ کردند.

حسین علی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، گفت: پرندگان مهاجری که در گیلان زمستان گذرانی کردند، این استان را به مقصد سرزمین‌های شمالی ترک کردند.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت پرندگان مهاجر برای جوجه‌آوری از استان گیلان به سرزمین‌های شمالی، سیبری و اروپای غربی همه ساله از اوایل اسفند آغاز می‌شود و تا پایان فروردین ماه خاتمه می‌یابد، اضافه کرد: امسال بیش از 200هزار قطعه پرنده مهاجر وارد گیلان شده بود.

علی نژاد با اشاره به اینکه این پرندگان شامل انواع مرغابی سانان نظیر قو، غاز، اردک، خوتکا و اردک سرسبز است که مناطق تالابی استان را برای جوجه‌آوری ترک می‌کنند، خاطر‌نشان کرد: ورود پرندگان مهاجر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: در سرشماری امسال که در دی سال گذشته در 33 سایت تالابی استان انجام شد، همچنان بیشترین فرود پرندگان در تالاب انزلی بوده است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط‌زیست گیلان، حفظ زیستگاه‌های پرندگان را بسیار مهم و ضروری دانست و از مردم خواست در حفاظت از این زیستگاه‌ها با محیط‌زیست همکاری کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، هم‌اکنون نیز پرندگانی نظیر حواصیل ارغوانی و زرد و پرستوی دریایی از سرزمین‌های جنوبی ایران به گیلان مهاجرت کرده و در حال جوجه آوری در تالاب‌های این استان هستند.

این پرندگان اواخر تابستان تا اوایل پاییز گیلان را ترک می‌کنند.

تالاب انزلی، پارک ملی بوجاق کیاشهر، پناهگاه‌های حیات وحش سلکه، چوکام، سرخانکل، امیرکلایه، لوندویل، مناطق حفاظت شده شامل تالاب استیل، سیاه کیشم و لیسار محل‌های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر گیلان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار