فرمانده نیروی انتظامی: طبق آمار، حوادث رانندگی در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، از افزایش تصادفات منجر به فوت در کشور طی شبانه روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۰۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۶ 24 March 2016
به گزارش تابناک قم، سردار سرتیپ حسین اشتری در جلسه قرارگاه نوروزی امام علی (ع) که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب شعار سال با عنوان « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط رهبر انقلاب اسلامی نشان از اهمیت موضوعات اقتصادی در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه از نظر رهبر انقلاب اسلامی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی نباید فقط یک شعار باشد بلکه باید در راستای عملیاتی شدن راهکارهای این موضوع، اقدامات لازم انجام شود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تحقق اقتصاد مقاومتی را از اولویت‌های این مجموعه برشمرد و ادامه داد: نیروی انتظامی به موضوع اقتصاد مقاومتی نگاه فرا نهادی دارد و ماموریت‌های خود در این حوزه را در سطح کشوری دنبال می‌کند.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند تامین امنیت و نظم دانست و تصریح کرد: ناجا امنیت فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی که پیرو تدابیر رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنند را تضمین می‌کند.

اشتری از ایجاد کارگروهی به منظور تبیین شعار سال 95 در ناجا یاد کرد و گفت: این کارگروه راهکارهای عملیاتی فرمایش رهبری را مشخص و اجرایی شدن آنها را دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: سال 94 همانند دیگر سال‌های قبل نیروی انتظامی روند رو به رشد و دستاوردهای مطلوبی داشته و با اقدامات مسئولان، فرماندهان و کارکنان این مجموعه شاخص‌ها و جایگاه اجتماعی نیروی انتظامی میان مردم ارتقاء یافته است.

فرمانده ناجا در ادامه با بیان اینکه سهم حوادث ناشی از افزایش سرعت مطمئنه در هشت روز اخیر 24 درصد بوده است، گفت: توجه نکردن رانندگان به جلو 33 درصد و انحراف به چپ 18 درصد از تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است که امیدواریم رانندگان با توجه به این نکات، آمار تصادفات را در دیگر ایام نوروز کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه 45 درصد از تصادفات از نوع واژگونی به علت بارندگی و افزایش سرعت مطمئنه بوده است، گفت: رانندگان باید به تذکرات و نکات گفته شده توسط نیروهای پلیس راه توجه ویژه داشته باشند تا با افزایش فرهنگ عمومی در حوزه رانندگی بتوانیم به کاهش تلفات برسیم.

اشتری خاطرنشان کرد: طبق آمار، حوادث رانندگی در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است که امیدواریم این روند تا پایان نوروز ادامه یابد.

افزایش حوادث رانندگی منجر به فوت در شبانه روز گذشته

در ادامه سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، 27 نفر در محل صحنه تصادف در دم جان باخته اند که این رقم، نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش چشمگیری داشته است. 

وی با بیان اینکه اصفهان با هفت مورد و همچنین استان های سیستان و بلوچستان و خوزستان به ترتیب با چهار و سه مورد بیشترین تلفات را بین استان های کشور داشته اند، افزود: علت اصلی وقوع این سوانح رانندگی، لغزندگی جاده ها و رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی رانندگان بوده است. 

سردار مهری گفت: حدود 60 درصد از این تصادفات نیز در 30 کیلومتری شهرها اتفاق افتاده است. 

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به آغاز طرح ویژه ترافیکی پلیس راه ناجا از 25 اسفندماه گذشته تصریح کرد: خوشبختانه با انسجام خوبی که در حوزه پلیس راه و ترافیک شهری قم ایجاد شد، شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در این استان بودیم. 

وی گفت: در درون شهر و همچنین محورهای مواصلاتی استان، هیچ حادثه ای که منجر به فوت شود را نداشتیم، که این امر کاهش 78 درصدی تلفات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در پی داشته است.
 
وی با اشاره به اقدامات عملیاتی خوبی که از سوی پلیس راهور قم طی این مدت انجام گرفته، افزود: طی این مدت 600 خودرو و موتورسیکلت و همچنین 19 فقره گواهینامه توقیف و ضبط شده است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار