کد خبر: ۲۰۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳ 20 March 2016
تابناک گیلان: پس از کش و قوس های فراوان پیرامون مبالغ پرداختی عیدی و پاداش کارکنان شهرداری رشت که بازتابهای گسترده ای را در شبکه های مجازی به همراه داشت ، سرانجام جزئیات این پرداختی ها مشخص شد.

رشت پرس نوشت: بنا بر این گزارش پاداش 206 نفر از مدیران شهرداری رشت مبلغ ۹۴۰۶۴۰۳۶۶۵ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که با احتساب مبلغ پاداش 7 میلیارد ریالی در سازمانهای متبوع شهرداری این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

فارغ از اینکه این حجم پاداش و عیدی برای مجموعه شهرداری رشت منطقی به نظر می رسد یا خیر از حدود اختیارات بسیاری از صاحب نظران خارج است ولی انتظار مردم از وکلای خود در پارلمان شهری را نمی توان نادیده گرفت و مردم به منظور شفاف سازی صحت و سقم این موضوع و اینکه مبالغ در نظر گرفته شده در چه چارچوبی صورت پذیرفته است به دنبال پاسخگویی اعضاء شورای شهر به عنوان تنها جایگاه نظارتی بر عملکرد مدیران شهرداری می توان خواستار شد .

به همین منظور پیشنهاد می گردد ؛ اولا اینکه اعضای شورای اسلامی شهر رشت به صراحت نظرات کارشناسی خود را در صحت و سقم این اخبار اعلام کنند تا بیش از این مردم را در آستانه سال جدید دچار شوک خبری ننمایند . ثانیا اعضای شورای شهر مواضع خود را در خصوص مبالغ پرداختی به افراد مورد اشاره در لیست ها اعلام نمایند و اینکه آیا پرداختی های شهرداری نیاز به مجوز شورا داشته یا خیر؟ ثالثا اعضای شورای شهر رشت اعلام نمایند چند درصد افراد مورد اشاره در لیست مورد اعتراض واقع شده و یا اینکه اساسا به پرداخت پاداش به پرسنل شهرداری ایراد وارد است. رابعا اعضای شورای شهر میزان پاداش و عیدی خود را جهت صیانت از حقوق مردم و به عنوان وکلای مردم در پارلمان شهری با مستندات اعلام نمایند تا هرگونه شبه و ابهامی در اذهان عمومی برداشته شود.

اما سوالاتی که مشمولان پاداش و عیدی شهرداری رشت باید به آن پاسخ دهند نیز به جای خود باقی است سوالاتی از قبیل اینکه آیا اشخاص معرفی شده خود را محق دریافت چنین پاداشی می دانند؟ که این موضوع باید در یک بازه زمانی و با ارزیابی عملکرد مدیران مشمول به طور جداگانه مورد بررسی قرار گیرد .

از نکات قابل توجه در لیست های منتشره رتبه اول و آخر این پاداش ها می باشد که مروری بر آن خالی از لطف نیست. به همین منظور رتبه اول لیست 206 نفره شهرداری رشت تعلق گرفته است به شهردار رشت آقای سید محمد علی ثابت قدم با مبلغ 38 میلیون تومان پاداش در سال 94 و رتبه آخر تعلق می گیرد به آقای مرتضی داودی با مبلغ 39 هزار تومان پاداش در سال 94 . همچنین فرزند یکی از اعضای شورای اسلامی شهر با دریافت پاداشی به مبلغ 5 میلیون تومان به عنوان پدیده شهرداری رشت در سال 94 لقب گرفت و مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری با مبلغ پاداش 200 هزار تومان به عنوان کم کارترین و یا کم توقع ترین مدیرعامل سازمان شهرداری در سال 94 معرفی شد . در پایان از شگفتی های لیست شهرداری رشت کسب رتبه راننده و مسئول دفتر شهردار با کسب مبلغ 15 میلیون تومانی پاداش در سال 94 بود که با پشت سر گذاشتن بسیاری از مدیران مناطق و ستادی توانستند نمره قابل قبولی را برای خود رقم بزنند .

پایگاه خبری رشت پرس ضمن احترام به تصمیمات شورا و شهرداری رشت و به منظور شفاف سازی اذهان عمومی و جلوگیری از سوء استفاده های آتی ، آمادگی انتشار نقطه نظرات مدیران شهرداری و اعضاشورای اسلامی شهر رشت را دارد .

اسامی و میزان پاداش پایان سال مدیرانی از شهرداری رشت که بالای ۱۴۰ میلیون ریال برایشان منظور گردیده است:
۱- محمد علی ثابت قدم شهردار رشت ……………………………….۳۸۱ میلیون ریال
۲- داریوش رحمتی معاون مالی سابق شهردار ……………………..۳۵۸ میلیون ریال
۳- یعقوب امیری مدیر مالی شهرداری ………………………………..۳۲۷ میلیون ریال
۴- محمد رضا شیرزاد معاون برنامه ریزی ……………………………..۳۱۳ میلیون ریال
۵- احمد رضا حق بین مدیر گروه برنامه ریزی ………………………..۲۷۱ میلیون ریال
۶- محمد تقی نظری معاون اداری مالی ………………………………۲۶۴ میلیون ریال
۷- صدیقه ستاره شناس مدیر امور اداری …………………………….۲۴۲ میلیون ریال
۸- فرامرز جمشید پور معاون حمل و نقل و عمرانی ………………..۲۲۱ میلیون ریال
۹- سمیه رستگار شهردار منطقه ۳ …………………………………۲۳۸ میلیون ریال
۱۰- محمد پورناصرانی شهردار منطقه ۱ ………………………………۲۱۶ میلیون ریال
۱۱- فاطمه قدیمی مدیر روابط عمومی ………………………………..۱۹۷ میلیون ریال
۱۲- علی مقصودی شهردار منطقه ۴ ………………………………….۱۷۶ میلیون ریال
۱۳- متین عاشوری رییس دفتر سرمایه گذاری ………………………۱۶۳ میلیون ریال
۱۴- یاسر صفاکار مدیر حقوقی ……………………………………….۱۵۹ میلیون ریال
۱۵- شاهین نظرپور مسئول دفتر شهردار …………………………….۱۵۰ میلیون ریال
۱۶- حمید مسیبی راننده شهردار ……………………………………..۱۵۰ میلیون ریال
۱۷- سامره ذبیحی دبیر کمیسیون ماده ۱۰۰ …………………………۱۵۰ میلیون ریال
۱۸- عاطفه چیرانی مدیرعامل سازمان عمران ………………………۱۴۷ میلیون ریال
۱۹- مجید نوروزی معاون شهرسازی شهردار ………………………..۱۴۳ میلیون ریال
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
ثروت کارکنان شهرداری بی مانند است. از پایین ترین تا بالاترین هرکدام دارای چندین منزل و زمین و... هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
با حقوقهای کلان فقط سر کار می روند و می آیند. همه هم افراد خانواده شان را آورده اند. نه سوادی نه مدرکی یا مدارک خریداری شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار