مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از احداث بوستان سرو با مشارکت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۹۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 13 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، شهامت هدایت پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه نهال‌کاری در مناطق مختلف شهر اردبیل اظهار کرد: تصمیم گرفتیم هر چهار ورودی شهر اردبیل را با نهال‌کاری متنوع زیبا و آراسته کنیم و زمینه‌ای را فراهم آوریم تا در بهترین شرایط و جلوه‌هایی زیبا این نهال‌کاری با حفظ و نگهداری به مطلوب‌ترین فضای ورودی شهر تبدیل شود.

وی نمونه اجرای این طرح‌ها را درخت‌کاری حاشیه جاده اردبیل ـ خلخال و اردبیل ـ نمین اعلام کرد و گفت: احداث بوستان سرو با مشارکت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان رویکرد اصلی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری را توجه به مشارکت سازنده با مردم در حفظ و احیای منابع طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز استان اعلام کرد و افزود: اقدامات خوبی در سال‌های اخیر در این زمینه انجام شده و ما با توجه به توصیه‌های دین اسلام که به کاشت درخت و سرسبزی بها داده، سعی و تلاش‌مان بر تقویت و توانمندسازی این برنامه‌هاست.

هدایت تصریح کرد:‌ از دیدگاه اسلام قطع اشجار امری نکوهیده بیان شده و حتی ائمه معصومین در هنگام جنگ مردم را از نابودی درختان بر حذر می‌داشتند و حتی در سیره انبیا و اولیا قطع درختان مورد نکوهش و سرزنش واقع شده است.

وی نقش گونه‌های درختی و گیاهان را در سالم‌سازی محیط انسان، تولید اکسیژن و جذب آلودگی‌ها مهم اعلام کرد و ادامه داد: درختان تلطیف‌کننده محیط و زیبایی جلوه طبیعت هستند و در دین اسلام و بسیاری از آیین‌های دیگر به درخت‌کاری توصیه شده و توجه به این امر مورد دقت نظر قرار گرفته است.

هدایت از کاشت نهال سماق و زغال‌آخته در قالب طرح‌های توسعه اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: در سایر شهرها نیز چنین برنامه‌هایی در اولویت قرار گرفته و امیدواریم توسعه گونه‌های اقتصادی جنگلی و زراعت چوب را نیز به عنوان طرح‌های اولویت‌دار مورد توجه و دقت نظر قرار دهیم.

وی از افتتاح هفت پروژه آبخیزداری با 5.5 میلیارد تومان و همچنین حجم عملیات توسعه مرتع و جنگل در سه هزار و 600 هکتار در هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: همه این هدف‌گذاری‌ها با رویکرد تقویت و توسعه برنامه‌ها در قالب حفظ و صیانت از مواهب خدادادی انجام شده و بیش از هر زمان دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار