استاندار کرمانشاه و رییس هیات امنا مجموعه ثبت جهانی شده بیستون گفت: راه‌اندازی پارک مینیاتور در این مجموعه ثبت جهانی شده ضروری است.
کد خبر: ۱۹۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 09 March 2016
استاندار کرمانشاه و رییس هیات امنا مجموعه ثبت جهانی شده بیستون گفت: راه‌اندازی پارک مینیاتور در این مجموعه ثبت جهانی شده ضروری است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اسدالله رازانی در اولین جلسه هیات امنا مجموعه ثبت جهانی شده بیستون که در محل سالن جلسات پایگاه میراث فرهنگی بیستون برگزار شد، بر ضرورت اجرای طرح ساماندهی این مجموعه ثبت جهانی شده تاکید کرد.

وی افزود: تشکیل هیات امناء برای این مجموعه ثبت جهانی شده می‌تواند اثرات مثبت و سازنده بسیاری به همراه داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به حفاظت بیشتر، توسعه پایدار و در نهایت ساماندهی آن اشاره کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات مجموعه ثبت جهانی بیستون راه دسترسی آن است که نیاز است هرچه سریعتر طرح زیرگذر برای دوربرگردان از سمت کرمانشاه به بیستون را برای این مجموعه ثبت جهانی شده پیگیری کنیم.

وی همچنین به اهمیت پارک جنگلی بیستون نیز اشاره کرد و گفت: باید از پارک جنگلی بیستون با اجرای طرح‌هایی هدفمند بهره بیشتری برد.

رازانی تاکید کرد: پارک جنگلی بیستون باید به عنوان ایستگاه تفریحی گردشگران ورودی به مجموعه ثبت جهانی شده بیستون مورد استفاده قرار گیرد.

رییس هیات امنای مجموعه ثبت جهانی شده بیستون در ادامه به ضرورت اجرای طرح پارک مینیاتور در بیستون اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مجموعه ثبت جهانی شده بیستون دارای وسعت قابل توجهی است و پراکندگی آثار در آن بسیار زیاد است، نیاز است یک پارک مینیاتور در بخشی از مجموعه راه اندازی شود که گردشگران بتوانند در آنجا مولاژ تمام آثار مجموعه را در ابعاد واقعی ببینند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید ساماندهی بیستون را به نحوی دنبال کنیم که با ورود هر گردشگری اعم از داخلی و خارجی، احساس آرامش و نشاط همراه با رفاه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار