شهردار شیراز گفت: اوایل اردیبهشت ساختمان جدید شهرداری مرکزی در خیابان ساحلی به دست اعضای شورای شهر کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۱۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰ 06 April 2015

تابناک فارس به نقل از فارس؛ علیرضا پاک‌فطرت عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر اظهار داشت: امید داریم این ساختمان که 40 هزار متر مربع زیربنا و طرح توسعه دارد تا پایان همین دوره شورا افتتاح شود.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری شیراز مکان مناسبی برای سیستم اداری خود ندارد و ساختار اداری فعلی آن برای بودجه یکهزار و 800 میلیارد تا 2 هزار میلیارد تومانی مناسب نیست.

پاک‌فطرت ادامه داد: ما در این چند سال اخیر ساختمان‌های مختلف را از سر اجبار خریداری کردیم و مدیران شهرداری در ادارات مختلف در سطح شهر پراکنده هستند که این امر، معضلات متعددی ایجاد کرده که عدم کنترل کامل بر مجموعه، بالاتر رفتن هزینه از نگهبان، آبدارچی و اتلاف وقت از نتایج آن است که گاه برای یک جلسه باید با تاخیر به سبب ترافیک، مدیران شهرداری را به یک مکان آورد.

وی اضافه کرد: اصلاح ساختار نظام اداری باید امسال به جد دنبال شود و برون‌سپاری یکی از الزامات امر اصلاح است چنانکه سال گذشته با تمام تلاشی که شورا و شهرداری انجام دادند و بیشترین مصوبات و جلسات در همین زمینه بود، کل پروانه‌های صادر شده در شهرداری شیراز، دو میلیون و 260 هزار متر مربع بود که امید داریم امسال جهش کرده و آن را دو برابر کنیم.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: بحث بیمه‌ها، سخت‌گیری‌ها و رکود ساخت‌و‌سازها در کاهش صدور پروانه‌ها تاثیر داشته و امید داریم امسال با اصلاح ساختار اداری، روند صدور پروانه را تسهیل کرده و میزان آن را افزایش دهیم.

پاک‌فطرت بیان کرد: تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها در شهرداری ضرورت دارد تا امروز اگر می‌خواهیم در جایی پیاده‌روسازی کنیم به جای آن موزاییک کار نشود و یا این که احداث پارک‌ها یکسان بوده و در هر منطقه بنابر سلایق متفاوت نباشد.

وی ابراز داشت: در راستای مدیریت واحد شهری ابتدا باید مدیریت هماهنگ در بین مدیران خود شهرداری شکل بگیرد و همدلی و همزبانی که مقام معظم رهبری در آغاز سال آن را مورد تاکید قرار دارند نه تنها بین مردم و دولت بلکه بین مسئولان یک سازمان نیز محقق شود و از این رو اگر مدیری در شهرداری شیراز نمی‌تواند با معاونی کار کند باید خود از مجموعه کنار برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار