به گزارش تابناک سمنان،کتاب "ضرب المثل های سنگسری" به قلم یدالله حاجی علیان از نویسندگان و پژوهشگران مهدیشهری با حضور مسئولین در دانشگاه پیام نور رونمایی می شود.
کد خبر: ۱۹۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 08 March 2016
آیین رونمایی از این کتاب چهارشنبه 19 اسفند ماه ساعت 10 صبح با حضور مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان سمنان، فرماندار و جمعی از مسئولین و فرهنگ دوستان شهرستان مهدیشهر در دانشگاه پیام نور برگزار می شود.

این کتاب شامل 414 ضرب المثل سنگسری است که معنی هر ضرب المثل با کاربرد آن و مقدمه ای از تاریخ شهر مهدیشهر آورده شده است.

کتاب "ضرب المثل های سنگسری"در هزار نسخه 100 صفحه ای توسط انتشارات حبله رود به چاپ رسیده است.

این کتاب حاصل تلاش های بیش از 30 ساله یدالله حاجی علیان است که بخشی از ضرب المثل های جمع آوری شده در مرحله اول در این کتاب به چاپ رسیده است.

یدالله حاجی علیان نویسنده این کتاب در گفتگو با خبرنگار نیزوا گفت: از اوایل دهه 60 با تحقیق و پژوهش به جمع آوری ضرب المثل های سنگسری اقدام کردم و در نشریات و روزنامه های مختلفی به چاپ می رسید.

وی افزود: تاکنون بیش از 30 هزار ضرب المثل را جمع آوری کردم که در مرحله اول 414 ضرب المثل را در کتابی که فردا رونمایی می شود به چاپ رسیده تا در آینده مجموع کامل ضرب المثل های سنگسری در کتابی بزرگ به چاپ برسد.

حاجی علیان ضرب المثل ها را کاربردی ترین کلام در جامعه دانست و تصریح کرد: وقتی بخواهیم کلام کمتری را با عمق نفوذ بیشتری به مخاطبان خود بگوییم از ضرب المثل استفاده می کنیم.

کتاب "ضرب المثل های سنگسری" دومین کتاب حاجی علیان بعد از کتاب"چوکر خونه" خانه ای برای بازی است که به چاپ رسیده است. همچنین وی در نگارش 4 کتاب دیگر در موضوعات فرهنگی همکاری داشته است.


منبع:مرآت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار