نشست مشترک هیات رئیسه اتاق بازرگانی قم با رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق برگزارشد.
کد خبر: ۱۹۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ 07 March 2016
به گزارش تابناک قم، علیرضا راد عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی قم در این نشست با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های استان قم اظهارداشت: موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و هنری و قرابت های زیادی بین دواستان وجود دارد که سبب توسعه تجاری بین دو کشور شده است.

به گفته راد وجود بارگاه ملکوتی ائمه اطهار در استان قم و استانهای نجف، کربلا و سامرا در عراق و وجود 2500 واحد تولیدی فعال در استان قم، ازجمله ظرفیتهای اقتصادی و مذهبی است که به توسعه روابط تجاری بیش از گذشته کمک می کند.

وی در پایان اذعان داشت: پیشنهاد می شود درراستای افزایش مراودات تجاری تفاهم نامه ای بین اتاق بازرگانی استان قم و اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق به امضاء برسد تا فعالان اقتصادی دریک چهارچوب مشخص فعالیت های تجاری خود را دنبال کنند.

گسترش مبادلات بازرگانان قم و عراق

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست ایران و عراق را دو کشور برادر دانست که باید روابط قوی تر و صمیمانه تری بین دوکشور فراهم شود.

وی افزایش میزان تبادلات بین دوکشور را هدف اصلی تشکیل اتاق مشترک ایران و عراق برشمرد.

این چهره اقتصادی افزود: در حال حاضر اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق روابط خوبی با وزارت بازرگانی عراق برقرار کرده است همچنین طی عقد قراردادی توانسته است مشارکت و حضور شرکت های خصوصی بزرگ ایران را برای همکاری و مبادلات تجاری فراخواند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق ادامه داد: حضور وتاسیس شرکتهای خصوصی سهامی خاص از جمله مباحثی است که دردست اقدام و بررسی است.

در پایان این نشست سایر اعضا در خصوص چگونگی افزایش میزان مبادلات تجاری با کشور عراق و استفاده از ظرفیت های اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق به تبادل نظر پرداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار