ماجرای کناره‌گیری حجت‌الاسلام آشتیانی از انتخابات و مخالفت هیئت نظارت بر انتخابات استان قم موضوعی است که در روزهای اخیر بار دیگر بزرگ‌نمایی شده و از آن به عنوان یک اقدام غیرقانونی نام‌برده می‌شود!
کد خبر: ۱۹۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 06 March 2016
به گزارش تابناک قم، شاید ساعت‌های ابتدایی شروع شمارش آراء استان قم در بامداد روز هشتم اسفندماه برای بسیاری از نامزدهای انتخاباتی تلخ‌ترین ساعات ممکن بود، زمانی که برخی افراد برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه خود جایی در بین 3 نفر اول نداشتند حتی نامزد موردحمایت این افراد هم با ریزش آراء شدیدی مواجه شده بود.

به هر حال با نهایی شدن و مشخص شدن نمایندگان منتخب مردم برای مجلس دهم و البته قرار گرفتن نام رییس مجلس شورای اسلامی در جایگاه دوم تا حدودی فضای رسانه‌ای استان و حتی کشور دست‌خوش انتخابات قم قرار گرفت، به طوری که تفاسیر زیادی از دلایل دوم شدن وی و قرار گرفتن وی بعد از احمد امیرآبادی بیان شد.

البته این تنها شوک واردشده به نامزدهای انتخاباتی نبود، به طوری که برخلاف تهران و برخی از شهرها نامزدهایی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت هم توفیق چندانی در حوزه انتخابیه قم نداشتند و درواقع این آقایان امیرآبادی و ذولنوری  بودند که به همراه رییس مجلس شورای اسلامی که این بار برخلاف دوره قبل در جایگاه دوم قرارگرفته بود وارد بهارستان شدند.

به هر حال تنها روزنه‌ای افرادی که با برنامه‌ریزی گسترده و برپایی ستادهای آن‌چنانی به دنبال رسیدن به مجلس شورای اسلامی بودند، حاشیه‌سازی برای حضور حماسی مردم بود.

این موضوع در روزهای اخیر نیز به صورت جدی دنبال شد به طوری که برخی از سایت‌های خبری طوری وانمود کردند که انگار تقلب گسترده‌ای در قم صورت گرفته است که اصل ماجرا تفاوت زیادی با حاشیه‌سازی‌های جریان خاص دارد.

ماجرای کناره‌گیری حجت‌الاسلام آشتیانی از انتخابات و مخالفت هیئت نظارت بر انتخابات استان قم موضوعی است که در روزهای اخیر بار دیگر بزرگ‌نمایی شده و از آن به عنوان یک اقدام غیرقانونی نام‌برده می‌شود!

این در حالی است که عصر روز پنج‌شنبه 6 اسفندماه و درست روز قبل آغاز انتخابات، حجت‌الاسلام آشتیانی با صدور نامه‌ای به سیار فرماندار قم از ادامه حضور در انتخابات کناره‌گیری می‌کند، درحالی‌که بلافاصله این کناره‌گیری با مخالفت هیئت نظارت منتفی می‌شود، به طوری که سعید لطفی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان قم با صدور نامه‌ای خطاب به سیار فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه قم اعلام می‌کند؛ نظر به اینکه پس از بررسی موضوع اعلام انصراف حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی به نفع حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در جلسه‌ای با حضور معاونین محترم استاندار و با مذاکره جناب آقای دکتر امیری قائم‌مقام محترم وزیر کشور انصراف اعلام‌شده فاقد وجاهت تشخیص داده شد.

همین مخالفت که پیش از آغاز رسمی انتخابات بوده موجب می‌شود که نام حجت‌الاسلام آشتیانی در بین نامزدهای انتخاباتی باقی بماند و انتخابات روال قانونی خود را طی کند.

با برگزاری انتخابات و شمارش آراء حجت‌الاسلام آشتیانی در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد و درعین‌حال احد جمالی رئیس ستاد انتخابات استان قم نیز تأکید می‌کند که انتخابات در سلامت کامل برگزارشده است.

از سوی دیگر نصرت‌الله لطفی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات قم با اشاره به تأیید صحت انتخابات قم، می‌گوید: هیچ خدشه‌ای به سرنوشت انتخابات، منتخبان راه پیداکرده، درصد حضور، سلامت آرای مردم و امانت‌داری از رأی مردم وارد نیست.

حال به نظر می‌آید حاشیه‌سازی‌های اخیر برخی جریان‌های خاص باهدف جنجال‌سازی و زیر سؤال بردن آرای قاطع کاندیدهای موردحمایت شورای اصولگرایان است و درواقع بیش از این‌که دلایل قانونی داشته باشد دلایل سیاسی و جناحی دارد.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار