فرماندار قم خبر داد:
فرماندار قم با اشاره به اهمیت برخورد با واحدهای آلاینده زیست‌محیطی از تخریب و تعطیلی ۲۰۰ واحد آلاینده ذوب سرب در استان قم به دستور دادستانی خبر داد.
کد خبر: ۱۹۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹ 05 March 2016
به گزارش تابناک قم، رضا سیار در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که امشب در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد با انتقاد از فعالیت واحد‌های آلاینده تولیدکننده سرب در استان قم اظهار داشت: بعد از دستور قضایی دادستان 200 واحد ذوب سرب غیرمجاز در استان قم تعطیل و تخریب شد.

فرماندار قم با بیان اینکه دستگاه قضایی آمادگی کامل خود را برای مقابله با این واحد‌ها اعلام کرده است، افزود: ما متاسفانه همچنان در استان قم شاهد فعالیت این واحد‌های غیرمجاز هستیم که آلودگی‌های زیست محیطی بسیاری را به همراه دارند.

وی خاطرنشان کرد: برای قلعه‌ها و کوره‌هایی که به‌صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند، هم مجوز ورود و تخریب وجود دارد و دستگاه قضایی هم تمام قد حمایت می‌کند.

سیار با اشاره به اینکه اداره‌کل محیط زیست باید اقدام به شناسایی این قلعه‌ها و واحد‌های غیرمجاز کند، افزود: واحدهای ذوب سرب هیچگونه سازگاری با محیط‌زیست ندارند و حتما باید محدود شوند و از فعالیت‌های خلاف سلامت محیط‌زیست آن‌ها جلوگیری کرد.

فرماندار قم بیان کرد: برخی از این واحد‌های به اصطلاح مجاز نیز مجوزخود را اتحادیه ریختگران دریافت کرده‌اند که صلاحیت این اعطلای مجوز را نداشته‌اند و نباید به‌هیچ وجه اجازه تمدید فعالیت این واحد‌های غیرمجاز داده شود.

سیار با ابراز نگرانی از اینکه پساب این سرب در بالا دست قرار می‌گیرد وارد شبکه آبی استان قم قرار می‌شود، بیان کرد: همه این واحد‌ها حتی آن‌هایی که مجوز دارند باید تحت کنترل شدید زیست محیطی قرار بگیرند در غیر این صورت باید از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار