سایپا با دیوارکشی اطراف زمین ساحلی هدفی را در سر می‎پروراند که نه تنها به اشتغال ختم نمی‎شد بلکه حاصل آن یک مرکز رفاهی فرااستانی دیگر باز هم در قلب ساحل مازندران است.
کد خبر: ۱۹۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲ 04 March 2016
به گزارش تابناک مازندران، موضوع ایجاد شرکت سایپا در تنها عرصه ملی ساحلی در شرق مازندران در حالی وارد فازجدید خود شده است که از همان ابتدا نیز شبهات زیادی در مورد عاقبت این پروژه مطرح بود.
شرکت خودروسازی سایپا نیمه نخست سال 1390 طی مراسمی در منطقه ساحلی گهرباران در شرق مرکز استان با حضور مسئولان وقت مازندران به بهانه تولید خودرو و اتشغالزایی 5تا6هزار نفری، زمینی بیش از 60 هکتار را از منابع طبیعی استان در اختیار گرفت مشروط بر اینکه در سه فاز اجرایی کارخانه تحویل دهد اما روند کار و تعللهای سایپا به نحوی پیش رفت که فضا برای مجتمع رفاهی سایپا در حال فراهم شدن بود.
بارندگی شدید و آبگرفتگی عرصه ماسه‎ای، ادعای مالکیت بومیان بر برخی مناطق زمین، مشکلات مربوط به رطوبت هوای ساحل و موانع رنگ‏آمیزی در هوای ساحل، قطعی نبودن سند مالکیت بنام سایپا و اختلاف‎نظر در این مورد موجب شد اکنون با گذشت 5 سال از این کلنگ‎زنی نافرجام هنوز هم نه تنها فرجام مثبتی نیافته است بلکه میهمان بیش‎فعال یقه صاح‎خانه را گرفته است.
تبلیغات پرتمطراق مسئولان وقت در حالی سیاسی‎ترین پروژه سال‎های گذشته مازندران را با لعاب اشتغالزایی ارائه کرد که از نمایندگان مجلس تا فرماندار وقت میاندورود گاه وبیگاه در جلسات خود به این پروژه بالیدند بی توجه به این موضوع که حتی یک آجر هم برای ساخت کارخانه مهیا نشد.
این شرکت با وجود تعلل در اجرای طرح به بهانه منتقل نشدن سند مالکیت!!! هنوز هم مدعی در اختیار گرفتن آن هستند.
سایپا با دیوارکشی اطراف زمین ساحلی هدفی را در سر می‎پروراند که نه تنها به اشتغال ختم نمی‎شد بلکه حاصل آن یک مرکز رفاهی فرااستانی دیگر مانند آنچه امروز قارچ‎گونه ساحل را در چمبره خود دارد، باز هم در قلب ساحل مازندران است.
مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری در این زمینه معتقد است: از آنجائیکه در مازندران فارغ‎التحصیلان بیکار زیادی هستند که شغل مناسبی برای آنها نداریم، در دولت قبل به این فکر افتادند که یک کارخانه و نمایندگی از شرکت سایپا شمال در منطقه مجاور فرح‎آباد ساری تاسیس کنند و این زمین را از ما تقاضا کردند که بر اساس قوانین و مقررات  آن را تخصیص داده و به شرکت سایپا شمال واگذار کردیم.
اما به دلایل قانونی با گذشت سال‎ها اگر طرح اعلام و مصوب شده اجرا نشود، عرصه مسترد خواهد شد، این موضوع در کمیسیون قانون اصلاحی مورد بررسی قرار گرفت که اگر طرح قابلیت اجرایی ندارد نسبت به فسخ آن قرار داد اقدام کنیم.
با بررسی کامل پرونده و موضوع اجرا نشدن پروژه، منابع طبیعی نسبت به فسق قرار داد 60 هکتاری اقدام کرده است اما اکنون رای هیئت نظارت کمیسیون ماده 33 مورد اعتراض شرکت سایپا شمال  قرار گرفت تا پرونده آن به مراجع قضایی ارجاع شود.
به گزارش تابناک مازندران، عرصه 60 هکتاری گهرباران در شرایطی تنها امید برای تاسیس یک مرکز گردشگری در اراضی بکر ملی در شرق استان است که این روزها خبرهایی از ایجاد کارخانه آهن اسفنجی با آلودگی زیست محیطی فراوان در آن به گوش می‎رسد...
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار