فرماندار میامی:
به گزارش تابناک سمنان،فرماندار میامی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در زمینه اسکان، هدایت و راهنمایی مسافران نوروزی در این شهرستان، گفت: میامی آماده میزبانی از خیل عظیم مسافران نوروزی است.
کد خبر: ۱۹۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 02 March 2016
احمد قاضی صبح چهارشنبه در خلال سومین و آخرین جلسه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی میامی به میزبانی فرمانداری این شهرستان، با بیان اینکه آماده استقبال از مسافران و زائران امام رضا(ع) هستیم، گفت: تمام دستگاه های مسئول در ستاد تسهیل سفرهای نوروزی شامل اداره راه و ترابری، اورژانس، خدمات شهری، اسکان، آموزش و پرورش، پلیس راه و ... در راستای افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در میامی تلاش های ویژه را صورت داده اند تا شاهد کاهش تصادفات جاده ای در این محورهای این شهرستان باشیم.

وی افزود: عمده جاده های استان سمنان از خروجی سمنان تا مرز استان خراسان رضوی در مناطق کویری قرار دارد و با توجه به عبور نوروزی روزانه یک تا دو میلیون مسافر از این مسیرها، می بایست شرایط استراحت و اسکان مسافران نوروزی در شهرهای بین راه مانند دامغان، شاهرود و میامی صورت بگیرد که خوشبختانه شهرستان میامی مانند سال گشذته آمادگی پذیرایی از هموطنان را دارد.

یزد و میامی خواهر خوانده می شوند

شهردار میامی نیز در این نشست از انعقاد قرار داد خواهر خواندگی بین میامی و یزد در آینده نه چندان دور خبر داد و گفت: با توجه به قابلیت های تاریخی و فرهنگی مشترک بین میامی و یزد طی برگزاری نشستی با حضور شهردار دو شهر مذکور،  مصوب شد تا به زودی خواهر خواندگی میامی و یزد به صورت تفاهم نامه مطرح شود.

علیرضا سالار همچنین با اشاره به آمادگی میامی در راستای پذیرایی از مسافران نوروزی، گفت: میامی آماده استقبال از مسافران نوروزی است و ایجاد چندین غرفه صنایع دستی، مایحتاج مسافران، معرفی اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی میامی در ورودی شهر، تنظیف و زیبا سازی فضای شهری و تمهیدات برای اسکان مسافران از جمله اقدامات انجام شده برای کسب این آمادگی هستند.

وی ضمن گرامیداشت روز هوای پاک نیز، افزود: بیست و ششمین روز از اسفندماه جاری، به مناسبت روز هوای پاک شهرداری میامی با همکاری چندین دستگاه دولتی و اجرایی در راستای اجرای مصوبه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان ویژه برنامه روز هوای پاک را در ورودی شهر، برگزار خواهد کرد.

میامی به مسافران نوروزی شناسانده شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی نیز در این نشست، ضمن تاکید بر جاذبه های گردشگری میامی و نقش بسزای آن ها در افزایش ماندگاری مسافران نوروزی، گفت: میامی با وجود تنوع زیستی، فرهنگی و صنایع دستی نیاز به برنامه ریزی دقیق و هماهنگی برای جذب گردشگر دارد.

سید مجتبی رضویان ضمن بیان اینکه با سرمایه گذاری می توان در راستای جذب گردشگر و رونق توریسم در میامی موفق عمل کرد، ابراز داشت: میامی با وجود قدمت و میراث ماندگار فراوان، می تواند مورد توجه سرمایه گذاران بومی و غیر بومی استان های دیگر باشد، نکته ای که تاکنون از آن به خوبی استفاده نشده است.

وی افزود: از دهیاران و بخشداران می خواهم برای معرفی روستاهای بخش های مختلف میامی از فرصت به دست آمده در نوروز، استفاده کرده وجاذبه های اماکن خود را معرفی کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار