مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان از خرید 10 دستگاه اتوبوس برقی VIP تا پایان سال خبر داد و گفت: این تعداد اتوبوس سال آینده وارد ناوگان حمل و نقل شهری همدان می‌شود.
کد خبر: ۱۹۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷ 05 March 2016

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان از خرید 10 دستگاه اتوبوس برقی VIP تا پایان سال خبر داد و گفت: این تعداد اتوبوس سال آینده وارد ناوگان حمل و نقل شهری همدان می‌شود.

به گزارش ایسنا"محمد پوروخشوری" با بیان اینکه قرارداد سه‌جانبه خرید این تعداد اتوبوس با شهرداری، بانک عامل و شرکت سازنده منعقد شده است، اظهار کرد: همچنین 10 سایبان برای اتوبوس‌های برقی VIP تا پایان سال در همدان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات ساماندهی و زیباسازی باجه‌های عرضه بلیط نیز در چند فاز در سطح شهر درحال اجراست، تصریح کرد: 16 باجه دارای خودپرداز امسال جانمایی شده و 6 باجه نیز به تازگی اضافه شده است.

پوروخشوری اضافه کرد: باجه‌ها به صورت شیشه‌ای و زیباتر از باجه‌های قبلی است که در آینده با نصب دستگاه‌های خودپرداز در داخل آنها، می‌توانند برای مغاز‌ه‌های اطراف برند باشند.

وی با بیان اینکه آمار استفاده از کارت بلیط در همدان بسیار خوب است اما رضایتبخش نیست، گفت: این طرح در مدت کوتاه 6 ماهه در همدان اجرایی شده و نیاز به زمان دارد تا در بین مردم نهادینه شود.

حذف بلیط‌های کاغذی از ابتدای فرودین سال 95

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با بیان اینکه در برخی شهرها این طرح سال‌هاست اجرا شده و مردم به خوبی از آن استفاده می‌کنند، افزود: در همدان نیز مردم رضایت خوبی نسبت به استفاده از آن دارند و بر اساس قولی که داده‌ایم ابتدای فروردین سال 95 بلیط کاغذی حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه اختلاف قیمت بین کارت بلیط الکترونیکی و پول نقد باعث تمایل مردم به استفاده از کارت بلیط خواهد شد، گفت: با مصوبه‌ای که از شورای شهر گرفته شده از ابتدای فروردین بلیط کاغذی حذف خواهد شد و فقط کارت بلیط و پول نقد جای آن را میگیرد که البته به علت اختلاف قیمت این دو نیز امیدواریم در نهایت کارت بلیط مورد استفاده قرار گیرد.

پوروخشوری با بیان اینکه سال آینده امکانات تشویقی برای استفاده شهروندان از کارت بلیط اجرا می‌شود، عنوان کرد: امکان دارد برای استفادهکنندگان 6 یا 12 ماهه از این کارت تخفیف ویژه درنظر گرفته شود.

تعلق هدایای نقدی و غیرنقدی به کارت‌های با بیشترین تراکنش

وی با بیان اینکه طرحی به شورای شهر داده شده تا به کارتهایی که بیشترین تراکنش را دارند هدایای نقدی و غیرنقدی تعلق گیرد، خاطرنشان کرد: حذف رابط مسافر با راننده، کمتر شدن صرف وقت در پرداخت کرایه و حذف کُنش بین مسافران از مزایای استفاده شهروندان از کارت بلیط الکترونیکی است.

وی بابیان اینکه دو نوع فروش کارت بلیط الکترونیکی وجود دارد، اظهار کرد: کارت الکترونیکی بدون نام که شارژ کارت بلیط توسط شهروندان در باجه‌های داخل شهر انجام می‌شود و قیمت کارت بلیط الکترونیکی 1500 تومان بوده و تا سقف 30 هزار تومان قابلیت شارژ دارد همچنین کارت بلیط الکترونیکی با نام وجود دارد که شهروندان با داشتن کارت بانک عامل می‌توانند نسبت به شارژ آن اقدام کنند.

راه‌اندازی اتوبوس مطالعه دوم تا پایان اسفند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همچنین از راه‌اندازی اتوبوس مطالعه دوم شامل روزنامه، دستگاه LCD و وای فای تا پایان اسفندماه خبر داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار