مدیرعامل یک شرکت مستقر در پارک علم و فناوری زنجان گفت: تولید تجاری دستگاه بانک توان خورشیدی برای تجهیزات نقشه‌برداری از اسفندماه امسال آغاز شده است.
کد خبر: ۱۹۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 01 March 2016
حامد افشارنیا در گفت‌و‌گو با ایسنا، عنوان کرد: بانك توان خورشیدی قابل‌حمل برای تجهیزات نقشه‌برداری، یك دستگاه الكترونیكی است که بر مبنای انرژی خورشیدی جهت تامین انرژی مورد‌نیاز تجهیزات نقشه‌برداری نظیر توتال‌استیشن‌ها و جی‌پی‌اس‌ها و همچنین گوشی‌های تلفن همراه و بی‌سیم طراحی شده است.
 
وی با اشاره به اینکه مشکل فنی‌ای که در عملیات نقشه‌برداری وجود داشته و این مشکل هم‌اکنون به‌وسیله این دستگاه حل شده است، تصریح کرد: مشکل فنی موجود در این حوزه این بودکه در عملیات نقشه‌برداری به‌عنوان یك عملیات صحرایی، اتمام شارژ باتری داخلی تجهیزات سبب ناتمام ماندن جمع‌آوری مشاهدات شده و مشكلاتی نظیر ایجاد گپ در داده‌ها، تاخیر در تحویل پروژه به کارفرما ایجاد می‌کرد.
 
این مسئول ادامه داد: با توجه به این مشكلات، نمونه اولیه یك بانك توان كه هم از طریق انرژی خورشیدی و هم از طریق برق شهری قابلیت ذخیره‌سازی انرژی را دارا می‌باشد ساخته شد.
 
وی با بیان خصوصیات این دستگاه، گفت: از خصوصیات این دستگاه می‌توان به استفاده از انرژی‌های نو، طراحی فشرده مدار با توجه به کمبود جا در داخل پنل، وجود فیوزهای الکترونیکی با سرعت بالا اشاره کرد. علاوه ‌بر محدودیت ابعاد، به علت قرارگیری بر روی سه پایه تجهیزات نقشه‌برداری، وزن دستگاه نیز باید از حدی تجاوز نمی‌کرد تا آسیبی به وضعیت تراز سه پایه استقرار دوربین نقشه‌برداری وارد نشود.
 
افشارنیا ادامه داد: شرکت نقشه کار اسنج پارس مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پایه زنجان پس از رونمایی موفق محصول خود به نام «توتال شارژ» در نمایشگاه ملی ژئوماتیک 94 در محل سازمان نقشه‌برداری کشور توسط معاون رییس‌جمهور، تولید تجاری آن را آغاز کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: بانک توان خورشیدی محصولی است که در بازار برای مقاصد مختلف ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما طراحی و ساخت بانک توان خورشیدی برای تجهیزات نقشه‌برداری ایده‌ای بود که از یک ثبت اختراع دیگر تحت عنوان «کارایی سلول‌های خورشیدی در دستگاه‌های نقشه‌برداری» گرفته شده که توسط یکی از دانشجویان گروه نقشه‌برداری مطرح شده بود. از اسفندماه امسال، تولید تجاری دستگاه آغاز شده و نخستین دستگاه تحویل دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار