در نشست مشترک مدیریت ارشد استان و نمایندگان قرارگاه خاتم الانبیا توافقات صورت گرفته پیرامون اجرای پروژه های مختلف حوزه نفت و گاز اکتشاف استخراج و بهره برداری از معادن اجرای پروژه های عمرانی شهری طرح توسعه و ترمیم باند فرودگاه کرمانشاه و غیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۸۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴ 23 February 2016
در نشست مشترک مدیریت ارشد استان و نمایندگان قرارگاه خاتم الانبیا توافقات صورت گرفته پیرامون اجرای پروژه های مختلف حوزه نفت و گاز اکتشاف استخراج و بهره برداری از معادن اجرای پروژه های عمرانی شهری طرح توسعه و ترمیم باند فرودگاه کرمانشاه و غیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداریِ؛ اسدالله رازانی در این اظهار کرد: کرمانشاه یک شهر مهم و تاریخی در غرب کشور محسوب می شود که نقش پررنگی در دوران دفاع مقدس داشته و با توجه به این پیشینه استحقاق این را دارد که تبدیل به یک شهر زیبا و برخوردار شود و روزهای بهتری را در پیش روی خود ببیند.

وی افزود: امیدواریم با حضور گسترده مجموعه های توانمندی همچون قرارگاه خاتم الانبیا‌ء در ماه های آتی شاهد رونق چشمگیر ‍پروژه ها و طرح های عمرانی در استان باشیم با فراهم شدن زمینه اشتغال بیشتر موجبات خوشحالی مردم کرمانشاه را فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه قرارگاه خاتم را یک بازوی توانمند برای توسعه کرمانشاه قلمداد کرد و گفت: این قرارگاه یکی از بزرگترین و توانمندترین مجموعه های کشور می باشد که تاکنون صدها پروژه عظیم را در عرصه های مختلف اجرا کرده است.

این مدیر ارشد ادامه داد: با توجه به این پیشینه درخشان مردم انتظار دارند این مجموعه در کرمانشاه نیز پروژه های مورد توافق در حوزه های مختلف را با بهترین کیفیت و در کوتاهترین زمان ممکن اجرا کند.

رازانی با اشاره حضور پررنگ قرارگاه خاتم در پروژه های مهم و زیربنایی استان اظهار کرد: بر اساس توافقات به عمل آمده از مدتی قبل تیم های مطالعاتی و اجرایی قرارگاه در کرمانشاه مستقر شده اند و فعالیت های خود را در حوزه های مختلف آغاز کرده اند. مدیریت ارشد استان نیز تمام توان خود را در زمینه تسهیل روند اجرای این پروژه ها و تامین منابع اعتباری آن ها به کار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت بسیار بالای طرح راه آهن کرمانشاه - خسروی در توسعه اقتصادی منطقه اظهار کرد: با تلاشها و رایزنی هایی انجام گرفته امیدواریم این پروژه که توسط قرارگاه خاتم در حال انجام است شتاب بیشتری به خود بگیرد.

رازانی با تاکید بر این نکته که روند اجرای تونل قطار شهری نباید به بهانه تعطیلات نوروزی عقب انداخته شود اظهار کرد: مردم از مشاهده فعالیت های عمرانی بزرگ در سطح شهر خوشحال می شوند زیرا توسعه و رونق اقتصادی را به دنبال خود دارد.

عملیات احداث تونل قطار شهری به زودی آغاز می شود

در دنباله این نشست معاون عمرانی استاندار با اشاره به اهمیت پروژه های واگذار شده به قرارگاه خاتم الانبیاء اظهار کرد: یکی از مهم ترین پروژه هایی که توسط قرارگاه خاتم درحال انجام است احداث راه آهن کرمانشاه خسروی می باشد که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته این پروژه با سرعت عملیات اجرای آن دنبال خواهد شد.

مجتبی نیک کردار افزود: شهرداری فضای لازم جهت استقرار ماشین آلات را در اختیار این مجموعه قرار می دهد و روند احداث تونل قطار شهری از میدان آزادی تا میدان فردوسی توسط قرارگاه طی این روزها آغاز می شود.

وی در ادامه به تشریح توافقات صورت گرفته در زمینه عمران شهری پرداخت و گفت: با توافقات صورت گرفته هم اکنون ۱۱ تقاطع غیر همسطح در سطح شهر کرمانشاه آماده آغاز به کار است.

این مدیر ارشد همچنین از مشارکت قرارگاه خاتم در طرح توسعه و ترمیم باند فرودگاه خبر داد و گفت: باند اصلی فرودگاه کرمانشاه سال هاست تعمیر و مرمت نشده و باید یک کاراساسی در این زمینه انجام شود.  

نیک کردار عنوان کرد: در زمان تعمیر باند اصلی برای انجام عادی پروازها قصد داریم از باند موازی و اضطراری استفاده کنیم که این باند نیز نیازمند تعریض و همچنین افزایش طول است.

طرح مطالعاتی اکتشاف معادن استان یک کار ماندگار است

در بخش دیگری از این نشست معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی با گسترده توصیف کردن سطح همکاری های قرارگاه خاتم الانبیاء در روند اجرای پروژه های بزرگ کرمانشاه اظهار کرد: پروژه گرمسیری عظیم ترین پروژه استان است که توسط این مجموعه در حال انجام می باشد و نقش بسیار مهمی در توسعه مناطق قصرشیرین و سرپل ذهاب و گیلانغرب خواهد داشت.

رضا رحیمی افزود: طی این مدت مدیریت ارشد استان تلاش های بسیاری را برای اجرای بهتر این پروژه انجام داده که خوشبختانه این فعالیت ها ثمربخش بوده است.

وی در دنباله سخنانش کارهای در دست اقدام در بخش اکتشاف معادن توسط قرارگاه خاتم را یک کار ماندگار توصیف کرد و گفت: با مذاکرات و هماهنگی های صورت گرفته یک تیم مجرب برای انجام مطالعات در بخش معادن به استان آمده اند و طی این مدت بازدیدهای خوبی از منطقه گیلانغرب داشته اند.

این مدیر ارشد به عملیات اکتشاف در پهنه شمالی استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر قرارگاه خاتم، بخشی از انجام عملیات اکتشاف در منطقه سنقر توسط ایمیدرو انجام می دهد.  

رحیمی یکی از مهم ترین توافقات صورت گرفته را انجام مطالعات در حوزه قیر دانست و گفت: این مطالعات شامل شناسایی منابع قیر استان در عمق های مختلف خواهد بود که یک کار ارزشمند قلمداد می شود. البته بهره برداری از قیر طبیعی برخلاف دیگر فلزات از پیچیدگی های خاصی برخوردار است و تکنولوژی خاصی را می طلبد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع همچنین فرآوری مواد معدنی را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری ارزیابی کرد و گفت: فرآوری منیزیم و قیر طبیعی از جمله موضوعاتی است که تا به حال عملیاتی نشده و امیدواریم با همت قرارگاه خاتم عملیاتی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار