رئیس ستاد انتخابات ایلام از ساماندهی 12 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در قالب مجریان، ناظران، بازرسان و عوامل انتظامی برای برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 20 February 2016

رئیس ستاد انتخابات ایلام از ساماندهی 12 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در قالب مجریان، ناظران، بازرسان و عوامل انتظامی برای برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند در این استان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری با بیان اینکه اجازه نمی دهیم حقی از کسی ضایع شود گفت: مجموعه عوامل اجرایی ، بازرسی و نظارتی همه تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم ،عادلانه ، قانونمند و با شکوه به کار گرفته اند.
وی در خصوص واجدین شرایط شرکت در انتخابات اظهار کرد: تمام افراد متولد هفتم اسفند سال 76 و قبل از آن مجاز هستند و می توانند در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری شرکت و آرای خود را به صندوق ها بریزند.
کلانتری افزود: 434 هزار و 637 نفر در این استان براساس آمارهای رسمی اعلام شده واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 301 هزار و 199 نفر مربوط به حوزه انتخابیه ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی و 133 هزار و 438 نفر نیز مربوط به حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: 531 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان در انتخابات هفتم اسفند در نظر گرفته شده که 355 شعبه ثابت و 176 شعبه نیز بطور سیار خواهد بود.
وی تاکید کرد: 335 شعبه از این تعداد شامل 226 شعبه ثابت و 109 شعبه سیار مربوط به حوزه انتخابیه ایلام و 196 شعبه شامل 129 شعبه ثابت و 67 شعبه سایر نیز برای حوزه انتخابیه دهلران به منظور جمع آوری آرای مردم این مناطق در نظر گرفته شده است.
کلانتری گفت: 470 هزار تعرفه اخذ رای برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و 470 هزار تعرفه نیز برای اخذ آرای مردم در مجلس خبرگان رهبری به این استان ارسال شده است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه فضا و تنور انتخابات روز به روز در حال گرم شدن است و تاکنون مشکل خاصی مشاهده نشده، در یکی دو مورد تخلفاتی از سوی برخی نامزدها و هواداران آنها گزارش شد که تذکرات لازم به آنها داده شده است.
رئیس ستاد انتخابات ایلام اضافه کرد: راه اندازی کارناوال، نصب بلندگو خارج از ستاد، نصب بنر و پلاکارد در خارج از ستاد و دیوارنویسی ممنوع است.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که از این میزان 435 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند، دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی در حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار