جلسه استاندار قم با اعضای هیات های اجرایی، مسئولان ستادهای انتخاباتی و نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که روز پنجشنبه در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود.
کد خبر: ۱۸۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 18 February 2016
به گزارش تابناک قم، در این جلسه که با حضور حداکثری نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان قم ترتیب یافت، مسئولان تذکرات و توصیه های لازم پیرامون برگزاری تبلیغات و انتخابات سالم را به نامزدها گوشزد کردند و از آنان و طرفدارانشان خواستند نسبت به رعایت قانون و اخلاق اهتمام ویژه داشته باشند.

در انتهای جلسه، سوال نامزدهای انتخابات از سوی مسئولان امر پاسخ داده شد و بسته هایی با محتوای بندهای قانونی در تبلیغات به کاندیداها ارائه شد.

** استاندار قم دراین جلسه، عدم رعایت اخلاق و قانون مداری در تبلیغات انتخابات را خط قرمز تبلیغات دانست و از نامزدهای انتخاباتی خواست از تخریب یکدیگر بپرهیزند.
سید مهدی صادقی افزود: تمامی فعالیت های انتخاباتی به صورت دقیق، بررسی و تخلفات رسیدگی می شود.

** مصطفی برزگر گنجی دادستان عمومی و انقلاب قم نیز در این جلسه گفت: برخی جریان ها و گروه ها برای تخریب فرد یا جریان خاص اقدام هایی انجام می دهند که تمام این اقدام ها به ویژه در فضای مجازی رصد می شود.

** رئیس هیات نظارت برانتخابات قم نیز گفت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی، شفافیت در برگزاری انتخابات است که پیش از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی از چنین مزیتی برخوردار نبودیم و تمام انتخابات تشریفاتی بود.

نصرت الله لطفی خطاب به نامزدهای انتخابات تاکید کرد: اگر برای حضور در پای صندوق های رای مایل به حضور فردی به نمایندگی از سوی خود هستید، نماینده ای صالح معرفی کنید.
وی با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات آرامش حوزه های انتخابیه را حفظ کنند، ادامه داد: کمیته های برخورد با تخلفات انتخاباتی تمام ستادهای انتخابات را تحت نظر دارند و بر فعالیت های تبلیغاتی نظارت می کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان دست اندرکار در انتخابات همیشه به دنبال حفظ آبروی افراد هستند.

لطفی در پاسخ به سوال یکی از نامزدهای انتخاباتی، تصریح کرد: نصب هر گونه بنر و پارچه های تبلیغاتی ممنوع است و نیروی انتظامی باید در صورت مشاهده نسبت به امحا این اقلام اقدام کند.

** معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز گفت: از تمام نامزدهای انتخاباتی انتظار داریم همانگونه که در همه مراحل، نظام و حاکمیت را کمک کردند، در مرحله تبلیغات نیز همراهی لازم را داشته باشند.

احد جمالی افزود: نامزدها باید حفظ منافع ملی را مدنظر داشته باشند و بدانند که زیرسوال بردن نهادهای نظام جمهوری اسلامی، تخریب رقیبان و جوسازی علیه دیگران جزو خط قرمزهای تبلیغات است.
وی تصریح کرد: دست اندرکاران انتخابات مصمم هستند با بی طرفی تمام و کمال انتخابات را پیش ببرند.

وی تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان قم را 768 هزار و 730 تن عنوان و ابراز امیدواری کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات در استان محقق شود.

جمالی با بیان اینکه نامزدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی قم در استان قم 84 تن هستند گفت: تعداد شعبه ها رای نسبت به انتخابات دوره پیشین مجلس شورای اسلامی 39 شعبه و نسبت به انتخابات ریاست جمهوری گذشته نیز 29 شعبه اضافه شده است.

** فرماندار قم نیز در این جلسه در پاسخ به سوال برخی نامزدهای انتخاباتی، گفت: به طور کلی نصب هرگونه پلاکارد، بنر، دیوارنویسی و عکس خارج از موارد معین در قانون ممنوع است.

رضا سیار با اشاره به اینکه نصب پوستر با قطع مجاز بر روی خودروهای شخصی بلامانع است، گفت: اندازه عکس نامزدها باید در قطع 10 در 15 سانتی متر باشد و اندازه تراکت ها، زندگینامه ها و جزوه ها نیز در قطع 15 در 20 سانتی متر مجاز است.

وی با تاکید بر اینکه ستادهای انتخاباتی باید با رعایت ضوابط فنی از سد معبر پرهیز کنند، افزود: حریم عمومی و پیاده روها به هیچ وجه در اختیار ستادهای انتخاباتی قرار نمی گیرد و نصب هرگونه بلندگو و تلویزیون در بیرون از ستاد ممنوع است.

سیار تصریح کرد: کمیته امنیتی استان از ایجاد هرگونه ستاد تبلیغاتی در خیابان آیت الله مرعشی نجفی تا شهدا به دلیل مشکلات عدیده و چالش هایی که نامزدها و هواداران آن ها در انتخابات گذشته در این مناطق ایجاد کرده بودند، مخالفت کرده است.

وی همچنین برگزاری مناظره بین نامزدها را بلامانع دانست و گفت: مسئولیت برگزاری این جلسه ها بر عهده نامزدهاست.

وی با بیان اینکه شعبه های اخذ رای حداکثر تا شنبه آینده به صورت عمومی همراه با آدرس دقیق اعلام می شود، گفت: شماره تماس 37117209 دبیرخانه پیگیری تخلفات انتخاباتی به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

فرماندار قم با تاکید بر برخورد با تخلفات انتخاباتی، بیان کرد: تمام رفتارهای نامزدها تحت نظر است و هر آنچه در جامعه ببنیم و یا در فضای مجازی مشاهده کنیم، ثبت و بررسی و رسیدگی می شود.

وی گفت: از نامزدهای انتخاباتی کسی که بتواند حداقل یک پنجم آرای صحیح ریخته شده به صندوق ها به علاوه یک رای را کسب کند، برنده انتخابات است.

وی همچنین کم سن و سال ترین داوطلب انتخاباتی را 30 سال و چهار ماه در هنگام ثبت نام عنوان کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار