رئیس دادگستری خاتم گفت: تخلفات انتخاباتی سه مقطع قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات را شامل می شود که تاکنون در زمان قبل از انتخابات در این شهرستان هیچ تخلفی گزارش نشده است.
کد خبر: ۱۸۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 16 February 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد مهدی مدرس زاده  افزود: در این زمینه تاکنون چندین جلسه با حضور اعضای ستاد جلوگیری از جرائم انتخاباتی برگزار شده و مسائل مرتبط با انتخابات و جرائم مطرح شده است.

وی اضافه کرد: نامزدهای انتخاباتی باید از دستورالعمل های قانونی تجاوز نکنند و موارد را رعایت کنند تا اقداماتشان موجب تنش نشود.
وی با اشاره به جرم بودن اقدامات تخریبی علیه نامزدها بوسیله رسانه های محلی اضافه کرد: سوء استفاده از فضای مجازی در جهت تداوم تبلیغات خارج از مهلت قانونی ، تخریب نامزدهای رقیب، اخلال در شبکه انتخابات الکترونیکی حوزه های اخذ رایی که در آن ها انتخابات به صورت کامل الکترونیکی برگزار خواهد شد، سوء استفاده از سامانه های پیامکی تلفن همراه نیز برخی از این جرائم می باشد.
مدرس زاده در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده از اماکن ، خودروهای اداری، تجهیزات و ملزومات و امکانات اداری و دولتی یا نهادهای عمومی مانند شهرداری ها در امور تبلیغاتی و اجرایی نامزد یا نامزدهای ویژه نیز جزو جرائمی است که کارکنان نهادهای دولتی باید به آن دقت ویژه داشته باشند.
وی یادآور شد: کاندیدا باید تحریک احساسات قومی و مذهبی مردم در سخنرانی های تبلیغاتی نامزدها ، طرح مباحث منفی و تحریک آمیز علیه مجموعه نظام و مسائل خلاف مصالح و منافع ملی در سخنرانی های تبلیغاتی را مد نظر قرار دهند چرا که این موارد نیز جزء جرائم محسوب می شود.
رئیس دادگستری خاتم بیان کرد: شهروندانی که از کاندیدایی خاص طرفداری می کنند باید دقت لازم را داشته باشند چرا که مواردی از جمله انسداد خیابان های شهر و ایجاد ترافیک مصنوعی به وسیله اعضای ستادهای تبلیغاتی ، نامزدها و طرفداران آن ها ، نصب بلندگو و پخش موسیقی ، سردادن شعار ، سخنرانی ممنوع است.
مدرس زاه اظهار داشت: پاره یا مخدوش کردن عکس ، پلاکاردها و سایر اقلام تبلیغاتی نامزدها و ایجاد ترافیک و اختلال در رفت و آمد مردم نیز باید توسط شهروندان رعایت شود.
وی به تخلفات روز انتخابات اشاره کرد و گفت: خرید و فروش رای ، استفاده از شناسنامه های جعلی ، دادن رای با شناسنامه دیگران ، نوشتن نام نامزدهای مورد علاقه برای افراد بی سواد و به عبارت دیگر اعمال نظر به نفع نامزد مورد علاقه نیز از جمله مواردی است که جرم محسوب می شود و باید توسط رای دهندگان رعایت شود.
36 شعبه اخذ رای برای انتخابات هفتم اسفند در خاتم پیش بینی شده است.
خاتم که با 40 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین نقطه استان در فاصله 240 کیلومتری مرکز استان واقع شده به همراه شهرستان های ابرکوه، بافق، مهریز و بهاباد، یک نماینده راهی مجلس شورای اسلامی خواهند کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار