کد خبر: ۱۸۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 15 February 2016
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: در راستای ترک اعتیاد و کاهش آمار طلاق ناشی از اعتیاد، استان یزد به‌عنوان پایلوت کشوری اجرای طرح "دادگاه درمان‌مدار" انتخاب شد.

جلیل عفتی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق مواد مخدر استان یزد با اشاره به فعالیت مرکز درمانی ترک اعتیاد در یزد، اظهار داشت: در این مرکز در مجموع 2394 نفر پذیرش شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 367‌نفر از این تعداد به صورت مقیم در مرکز حضور دارند، گفت: 1077 نفر از افراد پذیرش شده این مرکز مجرد و 1062 نفر متاهل بوده‌اند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان یزد، یک هزار و 25 نفر از کل افراد پذیرش شده در این مرکز را شاغلان و یک هزار و 369 نفر را افراد بیکار تشکیل داده‌اند و همچنین از کل افراد پذیرش شده، 2099 نفر ایرانی و 295 نفر اتباع خارجی هستند.

وی فعالیت مرکز "تی‌سی" به عنوان مرکزی که بخشی از خروجی‌های اردوگاه ترک اعتیاد را می‌پذیرد اشاره کرد و گفت: در مرکز تی‌سی ما هم تعداد 39 نفر در حال حاضر به صورت مقیم در حال گذراندن دوره درمان خود هستند.

عفتی با اشاره به اینکه استان یزد به عنوان استان پایلوت کشوری برای اجرای طرح "دادگاه درمان مدار" انتخاب شده، گفت: یافته‌های بالینی حاکی است که حدود 70 درصد معتادان کشور متاهل هستند که در این شرایط، قربانیان این مشکلات در درجه اول افراد خانواده و نزدیکان مبتلایان هستند که آنها را خواسته یا ناخواسته با این پیامد مواجه می‌سازد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار