صالحی:
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با ایستادگی ملت، رهبری ولی فقیه و تدبیر دولت ایران بر سکوی یک جهش بزرگ تاریخی قرار دارد که با بستر سازی مناسب باید از این فرصت استفاده کند.
کد خبر: ۱۸۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 15 February 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از مهر، علی اکبر صالحی ظهر دوشنبه در همایش فرصت های پس از برجام که با حضور استاندار قزوین در سالن ورزشی الغدیر قزوین برگزار شد اظهارداشت: با مقایسه دورانی که دشمنان با به صدا درآوردن آژیر نظامی می خواستند ترس را در جامعه مسلط کنند و به خیال خودبا کمک دولتهای استکباری تلاش کردند انقلاب نوپای ما را از بین ببرندبا شرایط امروز می توان به عظمت ایران اسلامی پی برد.

وی افزود: کجا هستند کسانی که می خواستند انقلاب ما را سرنگون کنند و امروز به وضعیتی دچار شده اند که نامی از آنها نیست اما ایران اسلامی به لطف الهی و ایستادگی مردم در اقتدار و عزت و سربلندی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: امروز اطراف ایران آتش و جنگ است اما به اراده خداوند مانند آتشی که بر ابراهیم گلستان شد نظام ما که شالوده اش ولایت فقیه و رهبری است و بر آموزه های دینی تکیه دارد با چنگ زدن به ریسمان الهی توانسته با امنیت کامل در کانون بحران زندگی کند.

معاون رئیس جمهور یادآورشد: در مذاکرات هسته ای نیز که نبردی دیپلماسی بود شما ملت پیروز میدان شدید و خدا اراده کرد تا در عصر پوچ گرایی ایران اسلامی بتواند الگوی ایمان و دین و اسلام خواهی و حق طلبی باشد.

موفقیت در مذاکرات مدیون شهدای هسته ای است

وی گفت: ایران اسلامی نشان داد که می تواند یک نظام جدید در زندگی بشر ارائه کند که بتواند نیازهای مادی و معنوی انسانها را پاسخ دهد و به نیازهای مغفول مانده اهمیت دهد و این موفقیت را شکر می کنیم.

صالحی تصریح کرد: در عرصه مذاکرات هسته ای مانند گروهانی در برابر لشگری از کشورهای مقتدر جهان بودیم که دشمنان با همه متخصصان و کارشناسان خود آمده بودند تا ایران اسلامی را از حق مسلم خود بازدارند اما تیم مذاکره کننده که بسیاری از آنها دیده نشدند و گمنام بودند در این نبرد پیروز شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اگر پشتوانه شهدای هسته ای نبود ما در این شرایط نبودیم و خرسندیم که بگوییم در ایران اسلامی مانند دکتر ظریف، عراقچی و تخت روانچی و رحیمیان و کمالوند زیادی داریم که به آنها افتخار می کنیم.

تلفیق علم و دین برای رسیدن به تسوعه و معنویت ضروری است

صالحی گفت: جوانان و نوجوانان کشور بدانند که ماهیت علم آموزی در فرهنگ اسلامی با دیگر مکاتب رایج در جهان تفاوت دارد و در شرایطی که در دنیا از علم و قدرت برای دستیابی و سلطه بر دیگران استفاده می کنند ما دنبال معنویت هستیم.

وی اضافه کرد: علم بدون دین دستاوردی جز تخریب ندارد و دین بدون علم هم به جهالت منجر می شود و تخریب زاست لذا باید قدر انقلاب را بدانیم که با علم الهام گرفته از دین و تلقیق این دو در مسیر توسعه و پیشرفت و معنویت گام برمی دارد.

صالحی یادآورشد: علم به حرکت انسان شتاب و سرعت و دین نیز به آن معنویت می دهد و ایران اسلامی با این دوبال تومان در مسیر تعالی گام برخواهد داشت.    

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور اظهارداشت: اگر انقطاعی بین دین و علم ایجاد شود محصول آن جهنمی چون بمب اتمی می شود که انسانیت را تهدید می کند اما اگر اتکا به دین در علوم همراهی کند می توان به بشریت خدمت کرد.

وی اضافه کرد: در جریان مذاکرات هسته ای شاهد بودیم که دشمنان تلاش می کردند تا با اتهام های بی اساس که ناشی از درک نادرست آنها از نظام تعلیم و تربیت اسلامی بود مانع پیشرفت ما شوند اما امروز با مذاکرات منطقی از سوی نمایندگان کشور، مردم جهان متوجه شدند که ایران اسلامی دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهد بود.

صالحی گفت: در سایه الطاف الهی، رهنمودهای رهبری و تدبیر ریاست جمهوری امروز با افتخار باید گفت که نظام اسلامی به یک پیروزی بزرگ در صحنه بین المللی دست یافته و با حفظ زیرساخت های هسته ای کشور فضای لازم را برای تعامل با جهان ایجاد کرده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ایران اسلامی اکنون بر سکوی یک جهش تاریخی قرار دارد و ظیفه ما بسترسازی مناسب و بهینه برای استفاده از این فرصت تاریخی است.

وی گفت: همه مسئولان و مدیران، دانش آموزان در این شرایط نقش افرین هستند و باید در فضای جدید خود را آماده کنند و با اتحاد، انسجام، همذلی، همزبانی و هوشیاری با هوشمندی از این دوران عبور کنند.

 صالحی تصریح کرد: استان قزوین از مراکز فرهنگی و تاریخی کشور است و به واسطه برخورداری از مواهب معنوی این سرزمین خواستگاه بزرگان ایران زمین بوده است.

وی افزود: قزوین پایگاه دفاع از مکتب اهل بیت و دژی مستحکم در برابر انحراف عقیدتی بوده و شخصیت هایی چون برقانی، علامه رفیعی، عارف، عبید زاکانی، نسیم شمال، علامه محمد قزوینی، دهخدا، خرمشاهی، اشراقی، دبیر سیاقی، شعبانی، از این خطه برخواسته اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در عرصه هنر نیز استان قزوین شخصیت هایی چون میر عماد، عمادالکتاب، محصص، احصایی در پایتخت خوشنویسی و مهد رجال سیاسی و مقاوم چون شهید رجایی، شهید بابایی، شهید لشگری و سردار آزادگان ابوترابی است که همه در مسیر حراست از ارزشها و آرمانهای والای اسلامی گام برداشته اند.

در این مراسم از دکتر علی اکبر صالحی به نمایندگی از تیم مذاکره کننده هسته ای و نیز دانش آموزان شرکت کننده در پرسش مهر رئیس جمهور تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار