رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: در راستای کاهش تلفات جاده‌ای دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۷۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 10 February 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، علی سلطانی در سومین دوره آموزش ایمنی رانندگان وانت‌بار در اردبیل اظهار داشت: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان از آبان ماه امسال و همزمان با شروع هفته ایمنی موفق به برگزاری سه دوره آموزش ایمنی برای رانندگان وانت‌بار و با حضور بیش از 350 نفر از این افراد شده است.

وی افزود: در این دوره‌های آموزشی کارشناسان پلیس راه استان, مرکز فوریت‌های پزشکی اردبیل و کارشناسان این اداره کل, آموزش‌های مهار بار, قوانین و مقررات ایمنی تردد و امداد و نجات مصدومان در سوانح و تصادفات را به رانندگان وانت بار ارائه می‌کنند.

سلطانی گفت: با توجه به تعامل پلیس راه, مرکز فوریت‌های پزشکی, همکاری بسیار مناسب رانندگان وانت بار, عزم و اداره مردم استان و برنامه‌ریزی و اقدامات این اداره کل در اجرای برنامه‌های آموزشی ویژه رانندگان امیدواریم در روزهای آتی نیز همچون 6 ماهه نخست سال شاهد کاهش حداکثری حوادث و تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان باشیم .

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل بیان کرد:کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای تنها با ارتقاء فرهنگ ایمنی تردد در جاده‌ها, احترام به قوانین, اجرای برنامه‌های آموزشی و همت و اداره آحاد مردم اتفاق خواهد افتاد و کاهش تلفات جاده‌ای در شش ماهه نخست امسال مرهون همین عوامل و زحمات و تلاش‌های کمیته ایمنی استان از جمله راه و شهرسازی, پلیس راه, اورژانس، پزشکی قانونی و سایر عوامل است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود تا رانندگان با توجه به آمار تلفات جاده‌ای مربوط به وانت‌بارها, تذکرات و توصیه‌های کارشناسان این اداره کل و پلیس راه را جدی گرفته و با رفع نواقص احتمالی وسیله نقلیه تحت اختیار و رعایت موارد ایمنی از بروز حوادث دلخراش جلوگیری کنند.

سلطانی با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای مربوط به وانت‌بارها گفت: از 188 نفر متوفیان سال 93 در حوادث جاده‌ای در راه‌های برون شهری و روستائی استان 25 نفر مربوط به رانندگان و سرنشینان وانت بارها بوده که 15 نفر از این تلفات در اثر واژگونی بوده و مهمترین عوامل موثر در واژگونی عدم بارگیری مناسب, سرعت غیرمجاز و حمل مسافر بوده, در صورتی که بر اساس مقررات حمل مسافر با وانت بار ممنوع است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل اظهار کرد: برای افزایش ایمنی وانت‌بارها و جلوگیری از بروز خطر برای سایر وسایل نقلیه در راه‌ها, قوانینی تدوین و در آن ظرفیت و اندازه کابین بارگیر, طول و عرض و ارتفاع بار مشخص شده که توجه به این استانداردها و رعایت موارد ایمنی و الزام به قوانین, عوامل سلامتی و پیشگیری از وقوع حوادث و تصادفات خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار