مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال از پیش بینی بودجه 60 میلیارد ریالی برای جا به جائی خط انتقال علی آباد به گرگان خبر داد .
کد خبر: ۱۷۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰ 09 February 2016

به گزارش تابناک مازندران،هوشنگ رشیدی به مناسبت دهه فجر گفت : این جا به جایی به طول هشت کیلومتر انجام می شود و هدف آن خارج کردن خط لوله از محدوده داخل شهر گرگان است.

وی افزود : طراحی و تملک زمین برای عبور خط لوله در حال انجام است .


مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال همچنین از انتقال دو میلیارد و 700 میلیون لیتر فرآرده های نفتی از طریق خطوط این شرکت در 10ماهه امسال خبر داد و گفت : فرآورده های نفتی برای استفاده در دو استان مازندران و گلستان و بخشی از استان خراسان شمالی تحویل پخش ساری ، گرگان و گنبد شده است.


وی به انتقال بی وقفه فراورده نفتی از خطوط لوله نفت شمال از زمان آغاز به کار آن تاکنون اشاره کرد و افزود : از آنجائی که این خط از مناطق کوهستانی ، جنگلی و اراضی کشاورزی و شهری عبور می کند ، برای حفظ پایداری باید همواره آماده باش مراقبتی و حفاظتی وجود داشته باشد.


رشیدی یکی از دغدغه ها و چالش های این شرکت را حفظ و پایداری شبکه ها و خطوط لوله نفت عنوان کرد و گفت : از آنجایی که شهرنشینی گسترش و کشاورزی توسعه یافته است ،علاوه بر خطرات طبیعی رانش زمین و سیل ، تعرض و تجاوز به حریم نیز خطوط لوله را تهدید می کند.


وی با اشاره به اینکه بروز حادثه در خطوط لوله نفت علاوه بر خسارت سنگین مالی از نظر آلودگی محیط زیستی نیز بسیار خطرناک است ، اضافه کرد : همکاری کشاورزان و مسوولان و پیمانکاران با این شرکت ضروری است.


رشیدی با بیان اینکه شرکت خطوط لوله نفت نیز به اهمیت توسعه کشاورزی و شهرنشینی توجه دارد و همکاری های لازم را با مردم به ویژه کشاورزان دارد، بیان داشت : در یک سال گذشته این شرکت 10 میلیارد ریال در طرح های لوله کشی آب ، آسفالت راههای روستایی ، تسطیح زمین کشاورزی و پل سازی با کشاورزان و روستائیان همکاری داشته است.


مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال به اهمیت اجرای پروژه ایجاد قابلیت استفاده معکوس از خط 32 اینج نکا - ری اشاره کرد و گفت که با اتمام این طرح که با 98 درصد پیشرفت فیزیکی در مرکز انتقال نفت مغانک در حال اجراست ، امکان استفاده معکوس از خط 32 اینچ انتقال نفت خام از ری به نکا جهت صادرات امکان پذیر خواهد شد.


شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال 620 کیلومتر خط لوله نفت را در دو استان مازندران و گلستان تحت پوشش دارد .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار