کد خبر: ۱۷۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 06 February 2016


مدیرکل بهزیستی استان البرز از اجرای طرخ غربالگری شنوایی در این استان خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین بار و به صورت آزمایشی در این استان اجرایی شده است و در کنار غربالگری بینایی کودکان غربالگری شنوایی نیز می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، داریوش بیات نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح غربالگری شنوایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طرح غربالگری شنوایی همزمان با ایام الله دهه فجر در این استان و در دو مهدکودک اجرایی شد.

وی ادامه داد: در این طرح کودکان زیر6 سال مورد سنجش شنوایی قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: این طرح برای نخستین بار و به صورت آزمایشی در این استان اجرایی شده است و در کنار غربالگری بینایی کودکان غربالگری شنوایی نیز می‌شوند.

بیات نژاد یکی از مهمترین مشکلات خانواده‌ها را عدم اطلاع از بیماری‌های شنوایی و بینایی کودکان عنوان کرد و بیان داشت: اجرای طرح غربالگری کودکان می‌تواند در بهبود هر چه سریع‌تر و بهتر شدن کودکان تأثیرات بسیار زیادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی در این استان بسیار موفق بوده است و تا کنون توانسته 62 درصد کودکان زیر 6 سال این استان را تحت پوشش خود قرار دهد افزود: با توجه به هزینه بر بودن اجرای این طرح و لازمه وجود دستگاه‌ها برای معاینات لذا برای اجرای طرح شنوایی برای هر کودکی که در این طرح شرکت کند حدود 350میلیون ریال هزینه در بر دارد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه توسعه خدمات بهزیستی یکی از مهمترین اولویت‌ها است ادامه داد: در این ایام همچنین مرکز شبانه روزی نگهداری بچه‌های بدسرپرست و بی سرپرست نیز راه‌اندازی شد.

به گفته بیات نژاد با راه‌اندازی این مرکز تعداد مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در این استان به 11 مرکز رسیده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه 27 هزار معلول در البرز زیرپوشش بهزیستی،‌ ادامه داد: از این تعداد معلول 25 درصد معلول ذهنی، 42 درصد جسمی حرکتی، هفت درصد بینایی، 15 درصد شنوایی، هشت درصد روانی مزمن و مابقی افراد دارای بیماری‌های صرع و ام اس هستند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه به برنامه‌های ایام الله فجر توسط بهزیستی این استان اشاره کرد و گفت: افتتاح اولین کلینیک دندانپزشکی مختص معلولان در البرز، مسابقه ورزشی ویژه فرزندان بد سرپرست و بی سرپرست، افتتاحیه مرکز خدماتی کارفرمایی، افتتاح پنج مرکز توانبخشی، افتتاح مرکز اشتغالزایی زنان بهبود یافته اعتیاد، افتتاح مرکز نگهداری دختران معلولان ذهنی و جشنواره ورزشی بهبود یافتگان اعتیاد از برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار