سرپرست اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم از سال آینده از توان انرژی خورشیدی برای روشن کردن واحدهای آموزشی استفاده کرده و از این انرژی تجدیدپذیر بهره بگیریم.
کد خبر: ۱۷۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷ 05 February 2016

دولت لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: در سال آینده به تعداد چندین واحد آموزشی در مناطق و نواحی مختلف آموزش و پرورش سعی داریم تا از انرژی‌های نو و پاک همچون انرژی باد و خورشیدی در روشنایی مدارس و واحدهای آموزشی استفاده کنیم که به یقین این حرکت به کاهش هزینه‌های انرژی مدارس کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به آفتابی بودن اکثر روزهای استان به ویژه مناطق شمالی و در تقویت اقتصاد مقاومتی از این ظرفیت بهره می‌بریم و سعی و تلاش‌مان بر این است تا از سرمایه مورد نیاز در این حوزه بیش از گذشته بهره بگیریم.

سرپرست اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: علاوه بر استفاده از این انرژی‌های نو در روشن کردن مدارس به جای انرژی‌های کنونی، قطعاً در گرم کردن واحدهای آموزشی نیز می‌توانیم از این سیستم استفاده کنیم تا بزرگ‌ترین دغدغه مدیران مدارس در پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز کاهش یابد.

لطفی با بیان اینکه امسال کل اعتبار نوسازی و تجهیز مدارس 26 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است، افزود: ما با این اعتبار با اولویت نسبت به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اقدام کردیم و سعی و تلاش‌مان بر این بود تا از بهترین تجهیزات با استاندارد مناسب در تکمیل و تجهیز مدارس استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بخش عمده‌ای از مدارس استان اردبیل تاکنون به سیستم موتورخانه مرکزی یا پکیج مجهز شدند و در برخی از مدارس نیز به دلیل محدودیت فضا از بخاری‌های تابشی استفاده می‌کنیم.

لطفی اضافه کرد: ‌از کل اعتبار در نظر گرفته شده برای نوسازی مدارس تاکنون 14 میلیارد و 691 میلیون تومان تخصیص پیدا کرده که بیش از 12 میلیارد تومان آن تاکنون هزینه شده است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا در فصل جذب اعتبار همه این منابع را برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و توسعه واحدهای آموزشی مختلف که در حال اجراست، استفاده کرده و بهره‌ بگیریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار