به مناسبت دهه فجر و همزمان با افتتاح طرح های عمرانی و خدماتی شهرداری؛
"پل قدس" که دو طرف بزرگراه شهدا در تقاطع چهارراه باهنر(ایستگاه سرعین) را به هم وصل می کند، از حدود شش سال پیش زمزمه اجرایی شدن را داشت و حمید لطف اللهیان در چهارمین ماه از فعالیت خود در مسند شهرداری اردبیل، با تغییر در شیوه اجرا، با گرفتن چراغ سبز و آرای مثبت شورا، قول اجرایی شدن بزرگ ترین پروژه عمران شهری را به شهروندان داد.
کد خبر: ۱۷۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ 03 February 2016

طی آئینی به مناسبت دهه مبارکه فجر، با حضور مسوولان شهری و استانی ضمن بهره برداری از طرح های عمرانی و خدماتی شهرداری، پل قدس به عنوان بزرگ ترین پروژه عمران شهری شهرداری اردبیل کلنگ زنی شد.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان در آئین كلنگ زنی بزرگ ترين پروژه عمران شهری اردبيل که پیش از ظهر روز چهارشنبه 14 بهمن ماه در محل مسجد قدس برگزار شد، در سخنانی با تقدیر و تشکر از حاضرین در مراسم و ضمن گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تبریک ایام ا.. دهه مبارکه فجر، اظهار کرد: افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری اردبیل با ٧٦٢ ميليارد ريال اعتبار، عمدتاً شامل تكميل پروژه های اصلاح ورودی های شهر، بازگشايی معابر در داخل شهر، تكميل كندروها و افزايش سرانه و توسعه فضای سبز است.

پل قدس، بزرگ ترین پروژه عمرانی شهرداری اردبیل كلنگ زنی شد

شهردار اردبیل با اشاره به کلنگ زنی پل روگذر ایستگاه سرعین–میدان قدس به عنوان بزرگ ترین پروژه عمران شهری تاریخ شهرداری اردبیل همزمان با افتتاح پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداری، ابراز کرد: امیدواریم طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، تا دو سال آینده در همین محل شاهد بهره برداری از این طرح بزرگ عمران شهری باشیم.

وی همچنین به خاطر معدود مشکلات ناگزیری که در مدت زمان اجرایی شدن پروژه پل قدس پیش خواهد آمد، پیشاپیش از عموم شهروندان عذرخواهی کرد و گفت: یقین داریم که بعد از افتتاح پل قدس، شیرینی و حلاوت بهره مندی از یک پروژه ایده آل عمران شهری تمامی تلخی های احتمالی مشکلات زمان اجرا را از ذهن شهروندان پاک خواهد کرد.

پل قدس در 2 فاز؛ اجرایی و در عرض 2 سال به بهره برداری می رسد

لطف اللهیان مدت زمان در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه "پل روگذر ایستگاه سرعین–میدان قدس" در دو فاز عملیاتی را دو سال اعلام کرد و افزود: تاکنون مطالعات فراوانی بر روی طرح پل روگذر ایستگاه سرعین–میدان قدس انجام گرفته است و طبق تعهد پیمانکار پروژه، فاز اول پل قدس در سال آینده و فاز دوم نیز در سال 96 تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اذعان به اینکه پروژه پل قدس با 60 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با همکاری شرکت آتیه شهر احداث می شود،خاطرنشان کرد: پیمانکار معتبر انتخاب شده برای اجرای پروژه پل روگذر ایستگاه سرعین–میدان قدس از ظرفیت و توانایی مناسبی برخوردار بوده و با توجه به پیش بینی تغییر وضعیت رکود، یقین داریم که با تزریق مناسب اعتبار به این طرح، سرعت عمل اجرای پل قدس و بهره برداری به موقع از این طرح بزرگ عمرانی را شاهد خواهیم بود.

شهردار اردبيل در ادامه سخنان خود بر اولويت پروژه های توسعه ای و احداثی تاكيد كرد و گفت: شرط توسعه و پيشرفت شهر در گرو اهميت دادن به پروژه های توسعه گرا و احداثی است و بهسازی در درجه دوم اهميت قرار دارد.

وی افزود: به همین جهت اقدامات توسعه ای را در اولویت کارهای عمرانی شهرداری قرار داده ایم تا اردبیل هم بتواند همپای سایر کلانشهرهای همتراز خود پروژه ها را از مسیر کارهای روبنایی به سمت و سوی اقدامات توسعه ای سوق دهد.

پل قدس، بزرگ ترین پروژه عمرانی شهرداری اردبیل كلنگ زنی شد

رویکرد جدید شهرداری اردبیل در تأمین منابع مالی پروژه ها

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از رویکرد جدید شهرداری این شهر برای تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای پروژه ها خبر داد و گفت: شهرداری اردبیل نیز ملزم است تا از تجربیات شهرداری های سایر کلانشهرها استفاده کرده و منابع مالی جدید برای طرح های عمرانی خود تعریف کند.

لطف اللهیان تکیه صرف شهرداری ها به تأمین منابع مالی پروژه ها از محل دریافت عوارض در شرایط رکود را امری غیرعملی و نامعقول دانست و تأکید کرد: بنابراین شهرداری ملزم است تا برای برون رفت از مشکلات موجود بر سر راه تأمین منابع مالی پروژه ها، به فکر انتخاب راه ها و شیوه های جدید باشد.

این مسوول ورود شهرداری به حوزه جلب سرمایه گذاری در امر تعریف و اجرای پروژه های با منافع عمومی و محرک توسعه شهر را از جمله راهکارها و شیوه های مورد اعتماد بیان کرد و گفت: از محل عواید حاصل از اجرای این پروژه ها نیز می توان صرف هزینه پروژه های عمرانی و غیر انتفاعی شهرداری کرد.

وی شرایط نامساعد مالی شهرداری ها در شرایط کنونی را یادآور شده، افزود: با سپری شدن دوران تحریم ها امیدواریم تحرک در اقتصاد شهری را شاهد باشیم تا بتوانیم از محل منابع ایجاد شده برای شهرداری ها از تاثیر رفع تحریم ها، بیش از پیش پاسخگوی نیازهای عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی شهروندان عزیز باشیم.

به گزارش تابناک اردبیل، "پل قدس" که دو طرف بزرگراه شهدا در تقاطع چهارراه باهنر(ایستگاه سرعین) را به هم وصل می کند، از حدود شش سال پیش زمزمه اجرایی شدن را داشت و حمید لطف اللهیان در چهارمین ماه از فعالیت خود در مسند شهرداری اردبیل، با تغییر در شیوه اجرا، با گرفتن چراغ سبز و آرای مثبت شورا، قول اجرایی شدن بزرگ ترین پروژه عمران شهری را به شهروندان داد.

پل قدس، بزرگ ترین پروژه عمرانی شهرداری اردبیل كلنگ زنی شد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار