آلودگی ناشی از سوخت کوره در واحدهای ریخته گری که بدون فیلتراسیون و بدون مجوز فعالیت می کنند بسیار زیاد است و دود ناشی از فعالیت آلاینده باعث آسیب به سلامتی مردم منطقه خواهد بود.
کد خبر: ۱۷۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 03 February 2016

رییس اداره بهره وری سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از قطع سوخت واحد هایی که از طریق مایع مشغول به کار هستند خبر داد.

به گزارش تابناک همدان؛ محمد بهزادی شریف گفت:سوخت مایع واحد های ریخته گری پر مصرف استان تا یک ماه آینده قطع می شود و این واحد ها باید گاز را جایگزین سوخت مایع کنند.

وی با اشاره به ایجاد مشکلاتی آلودگی در واحدهای ریخته گری و مضرات زیست محیطی آنها گفت:این واحد ها یک ماه فرصت دارند تا واحد تولید خود را به شهرک صنعتی که مشخص شده انتقال داده و گاز را جایگزین سوخت مصرفی خود کنند.

رییس اداره بهره وری سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان عنوان کرد:طبق ابلاغیه شرکت نفت دیگر تعهدی نسبت به تامین سوخت این واحد های صنعتی پر مصرف وجود ندارد و باید هرچه زودتر واحدهای خود رابه سوخت گازی تجهیز کنند.

بهزادی اظهار کرد: برخی از این واحد ها ماهانه 140 هزار لیتر سوخت مایع مصرف می کنند، آلاینده های شیمیایی در ریخته گری شامل گاز دی اکسید گوگرد، مونوکسید کربن، سولفور آهن، اکسیدهای نیتروژن و فلزات سمی نظیر سرب، کادمیم، نیکل، مس و کروم و موادی نظیر فنل، کلرید و آمونیم، گرد و غبار ودود است که برای سلامتی بسیار مضر هستند.

وی ادامه داد: در برخی استان های دیگر طرح جایگزینی سوخت های مایع برای واحد های ریخته گری اجرا شده و موفق بوده است.

صنعت ريخته گري يكي از پرمخاطره‌ ترین صنايع است علاوه بر ایجاد آلودگی سوخت مایع این واحدهای، حوادثي كه در این صنعت برای افراد رخ می‌دهد نیز بسیار خطرناک است.

اگر عوامل زیان آور فیزیکی ، شیمیایی ، ارگونومیکی ریخته گري در صنعت ریخته گري، بالاي حد مجاز تعیین شده باشند سبب ایجاد ناراحتی بیماری هایی خواهند شد.

طبق اعلام محیط زیست تا کنون ۴۰اخطاریه به واحد های آلاینده تولیدی و خدماتی اعم از ریخته گری ، بازیافتی، مرغداری، چرم سازی، قالیشویی، کارخانه آسفالت، سنگبری و تولید بتن، فرآورده های نفتی، ذوب آهن، ‌لبنی و کشتارگاهی ابلاغ شده است و 20 واحد تولیدی ، صنعتی و خدماتی به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی در شهرستانهای اسد آباد، بهار، ملایر و همدان به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شده اند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار