ماهیت ماهواره
روحانی اهل تسنن: برنامه های ماهواره ای در اساس تیشه به ریشه فرهنگ اسلامی می زنند.
کد خبر: ۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ 30 January 2015

 به گزارش تابناک به نقل از اروم نیوز،یکی از روحانیون اهل تسنن با اشاره به ماهواره و معضلات آن با ارائه راهکارهایی در این زمینه گفت: عصری که ما امروزه در آن قرار گرفته ایم عصر ارتباطات است و بنابه نظریه (مک لوهان) جهان را بعنوان دهکده جهانی معرفی کرده که هر روز پدیده ای در زندگی انسان خودنمایی می کند و ماهواره یکی از این پدیده هاست.

ماموستا محمد واوی اظهار کرد: زمانیکه بحث از ماهواره پیش می آید اول مسائل ضد فرهنگی و بعد مسائل علمی، ارزشی، ورزشی و سیاسی به ذهن انسان خطور می کند.

ماموستا واوی محتوای ماهواره را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: برنامه هایی که اطلاعاتی را از فرهنگ ها و تمدن های گوناگون از قبیل اخبار، گزارش، مستند و غیره که می توان آنرا روابط میان فرهنگ ها نامید به ما می دهند و دیگری برنامه های سیاسی، مذهبی، ضد اخلاقی که در قالب مصاحبه، فیلم و گزارش که آنرا می توان تقابل میان فرهنگ ها نام برد.

برنامه­های ماهواره­ای کلاس درس غربی و ضد اخلاقی هستند

وی از پیامدهای منفی ماهواره سخن به میان آورد و اظهار کرد: گذراندن بیش از حد وقت پای برنامه هایی که ظاهرا جذاب هستند ولی در اساس تیشه به ریشه فرهنگ ما می زنند همانند بعضی از سریال هایی که در ظاهر مسائل و مشکلات خانوادگی را بیان می کنند ولی در باطن فرهنگ، روش غربی و ضد اخلاقی را در کلاسی مطرح می کنند که مخاطب آن عموم افراد خانواده هستند.

وی در زمینه آثار مخرب ماهواره افزود: برنامه های ماهواره ای علاوه بر آنکه تنبلی و فعالیت ذهنی را ازدیاد می بخشد نسبت به فعالیت اقتصادی و سازندگی بی رغبتی به بار می­آورد.

به گفته ماموستا واوی از پیامدهای منفی دیگر ماهواره برداشتن حجاب و پرده اخلاقی در بین تمام مردم، سبک شمردن گناه با تکرار آن بطوری که بعضی از مسائل جنسی، خشونت و قتل به آسانی قابل مشاهده بوده و هیبت آن نزد ما از بین می رود.

استفاده ابزاری از نقش زن در پیام های تبلیغاتی

وی تصریح کرد: در فرهنگ محلی ما خانمی که در حضور جمعی از مردان اگر می خواست لیوانی آب بیاشامد رو به دیوار کرده و حتی نزد محارم خود پنهانی آنرا میل می کرد ولی متاسفانه امروز آن هیبت و شخصیت مردانگی و مادر گونه بودن با استفاده مکرر از زن در تصویر برنامه های ماهواره مثل یک ماکت و ابزار تبلیغاتی آن شخصیتی که ما داشته باشیم در نزد ما بی ارزش جلوه داده اند.

این روحانی اهل تسنن توصیه کرد: بدون شک یکی از وظایف مهم خانواده و جامعه در برابر جوانان، نوجوانان، دختران و همسران فراهم کردن محیط سالم برای رشد و تربیت صحیح آنان می باشد که خدایی نکرده بی توجهی به این مسئله خسارت های جبران ناپذیری را به جامعه و خانواده وارد خواهد ساخت.

وی افزود: امروزه کشیدن حصار در عصر ارتباطات غیر ممکن است ولی استفاده فله ای از فرهنگ غرب هم عقلانی نیست تفکر و اندیشه ما مسلمانان و بالاخص اقوام مختلف نجیب ایرانی مشخصه و چهارچوب هایی دارد که خارج شدن از آن به منزله سقوط و انحطاط است.

وی راهکارهایی را در ارتباط با هجمه فرهنگی بیان کرد و گفت: ایمن سازی افراد و واکسینه کردن آنها به ویژه جوانان و نوجوانان در برابر هجوم بیگانگان احتیاج به برنامه ریزی و گسترش معارف الهی دارد که طوری تربیت شویم آگاهانه و با احتیاط کامل از گناه دوری کرده و بپرهیزیم، جایگزین کردن برنامه های سازنده و مورد علاقه تمام اقشار مردم با برنامه های مناسب و در شان یک انسان با فرهنگ و مسلمان از جمله این راهکارها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار