فرماندار نیر از به بهره برداری رسیدن پنج کارخانه در این شهرستان پس از به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در این شهرستان محروم خبر داد.
کد خبر: ۱۷۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 01 February 2016
اکبر صمدی یکشنبه شب در دیدار از ایرنا اردبیل گفت: کارخانه های تولید آب معدنی عطش، ددی واتر و محراب بهشت با یکهزار میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته و کارخانه آب معدنی تسنیم نوش نیز با 550 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت سال جاری در شهرستان نیر به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: کارخانه های افتتاح شده زمینه اشتغال 250 نفر را فراهم آورده است وکارخانه تولید فوم و پالت های صنعتی نیز با 550 میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح در دهه فجر امسال آماده شده است.
وی با اشاره به قابلیت های گردشگری شهرستان نیر اظهار کرد: از 30 منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت در استان اردبیل هفت منطقه در نیر است و در دورنمای توسعه این شهرستان به اقتصاد گردشگری توجه می شود و در این راستا تبدیل هشت مرکز آب درمانی از حالت سنتی به مدرن به طور همزمان در دست اجراست.
فرماندار نیر بیان کرد: تلاش می شود تا با توسعه ظرفیت های جذب گردشگران خارجی، سوئیت درمانی، ماهی درمانی، لجن درمانی، شهرستان نیر به عنوان مکملی برای تکمیل سایر مقاصد گردشگری استان شناخته شود.
اوهمچنین به ظرفیت و قابلیت های این شهرستان در برگزاری اردوهای آماده سازی تیم ملی و باشگاهی اشاره کرد و افزود: بیش از 170 تیم ورزشی لیگ برتر و دسته یک فوتبال به لحاظ آب و هوای متبوع و جاذبه های گردشگری نیر در این شهرستان اردو می زنند و تلاش می شود با توسعه هتل کمپینگ ورزشی، اقتصاد گردشگری در این شهرستان احیا شود.
صمدی گفت: زیرساخت های سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم و 17 مجوز فعالیت به واحدهای تولیدی صادر شده است و ظرفیت فاز اول شهرک صنعتی نیر با 50 هکتار وسعت تکمیل شده و تامین زمین برای فاز دوم شهرک صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.
وی از تصویب طرح جامع شهر نیر و ابلاغ آن به شهرداری این شهر با هدف تغییر سیمای شهر نیر توام با حفظ هویت و وضعیت منطقه گردشگری بولاغ لار این شهرستان خبر داد.
وی چهاربانده کردن مسیر نیر، سراب، بستان آباد را از برنامه های در دست اجرا دانست و از تامین 20 میلیارد ریال اعتبارملی به این طرح در سال جاری خبر داد.
فرماندار نیر اظهار کرد: چند راه محوری نیز در این شهرستان پیگیری و اجرا می شود که مهمترین آن راه ارتباطی کریق - آرموداغ است که فاصله نیر با شهرستان میانه را 100 کیلومتر کاهش می دهد و تاکنون 14 کیلومتر از مسیر آن بازگشایی شده است.
صمدی همچون با بیان وجود مشکل تاریخی مهاجرت در این شهرستان، بیان کرد: ظرف 25 سال گذشته جمعیت نیر با 40 درصد کاهش از 40 هزار نفر در سال 65 به 25 هزار نفر در سال 90 تنزل یافته است اما احیای قابلیت های گردشگری و سرمایه گذاری نیر در تثبیت مهاجرت جمعیت این شهرستان تاثیرگذار است.
وی از آماده افتتاح بودن 24 طرح با 120 میلیارد ریال اعتبار به مناسبت دهه فجر در نیر خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری 47 طرح با 485 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان تکمیل شده است.
فرماندار نیر در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی خدمات دولت ، خبرگزاری جمهوری اسلامی را رسانه ای توانمند و تخصصی توصیف کرد و ایرنا را در عرصه اطلاع رسانی به عنوان الگوی رسانه متخصص و متبحر دانست.
صمدی تبیین عملکرد دولت در ایرنا را مثبت ارزیابی و از برجسته شدن اخبار شهرستان نیر در ایرنای مرکز اردبیل قدردانی کرد.
نیر در 35 کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار