تاملی بر اقدام در خور تحسین نیروی انتظامی خوزستان؛
این رویداد مبارک نشان داد که رویکرد پلیس در شهرها صرفا مبتنی بر قوه قهریه و فعالیت های بازدارنده و یا برخورد با متخلفان و مجرمان نیست بلکه پلیس دارای رویکردی فرهنگی و اجتماعی است
کد خبر: ۱۷۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷ 01 February 2016
این روزها آلودگی هوا، گردو غبار، خشکسالی و اخبار منفی دیگر خوزستان، تحت الشعاع خبرهای مثبتی قرار گرفته است. 

اقدام زیبای نیروی انتظامی اهواز در برآورده کردن آرزوی یک کودک اهوازی که به یک بیماری صعب العلاج مبتلاست این روزها بازتاب مثبتی را در میان مردم خوزستان و کشورمان داشته و رسانه های مختلف عمومی، اجتماعی و دیداری و شنیداری به آن پرداخته اند.
لبخندی که مهربانی پلیس بر لبان کودکان اهوازی نشاند
این اقدام از چند نظر حائز اهمیت است:

نخست آنکه این رویداد مبارک نشان داد که رویکرد پلیس در شهرها صرفا مبتنی بر قوه قهریه و فعالیت های بازدارنده و یا برخورد با متخلفان و مجرمان نیست بلکه پلیس دارای رویکردی فرهنگی و اجتماعی است، در میان مردم است و با آن شاد و یا غمگین می شود. 

از سوی دیگر، این تجربه همکاری ومشارکت پلیس و یک سازمان مردم نهاد می تواند نویدبخش همکاری ها و تعاملات سازنده این نهادها با یکدیگر باشد و فضای اجتماعی استان می تواند متاثر از این همکاری ها، شاهد اتفاقات خوب فرهنگی و اجتماعی باشد و اثرات مثبتی را نیز بر شادی و ناظ شهروندان بر جای بگذارد. ضمن آنکه این اتفاق مبارک، می تواند سرآغاز همکاری پلیس و سازمان های مردم نهاد در حل مسائل اجتماعی، فرهنگ سازی و رسیدگی به برخی معضلات اجتماعی در کلانشهر اهواز باشد.

نکته دیگری که نباید از آن غافل شد انعکاس این اخبار مثبت از فضای اجتماعی خوزستان، در فضای ملی و بین المللی است.

اگرچه انعکاس برخی اخبار منفی همچون آلودگی هوا و... فضای منفی رسانه ای را درباره خوزستان منتشر کرده بود ولی انتشار برخی دیگر از رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در استان همچون انتخاب اهواز بعنوان پایتخت کتاب ایران، راه اندازی دیوار مهربانی و حالا هم برآورده نمودن آرزوی یک کودک سرطانی توسط نیروی انتظامی، بازتاب دهنده مهربانی و فرهیختگی مردم شهر اهواز و استان خوزستان شده است.

جا دارد این اقدام ارزنده نیروی انتظامی که بی تردید در افزایش نگاه مثبت مردم به این نهاد ارزشمند بسیار تاثیرگذار بوده مورد تقدیر و تجلیل قرار بگیرد. باید به فرماندهی انتظامی خوزستان، فرمانده انتظامی اهواز و دیگر کارکنان ناجا دست مریزاد گفت.

 امیدواریم از این پس در دیگر سازمانها و نهادها نیز شاهد این اتفاقات خوب و شایسته باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
عطاردی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
به خود میبالم که در کشورم همین پلیسی دارم .خدا قوت جناب سرهنگ موسوی معاونت محترم اجتماعی خوزستان
علی محمد کرامت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
با تشکر از تابناک خوزستان در پوشش این خبر مسرت بخش. و تشکر ویژه از فرمانده محترم نیروی انتظامی اهواز و افسران لایق تحت امرشان. شایسته است از بانی این حرکت شادی‌آفرین که مسئول یک بنیاد خیریه در شهر اهواز بودند نیز به نیکویی نام برده می‌شد.
hosein
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
واقعا این اقدام پلیس ، جای قدر دانی و تشکر دارد . از طرف خودم از این پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی اهواز تشکر و قدر دانی میکنم .
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
درود بر جناب سرهنگ صفری فرماندهی محترم نیروی انتظامی کلانشهر اهواز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار