بر اثر استفاده طولانی مدت از لوازم آرایشی وبه خصوص در صورت نادیده گرفتن نکات خاص عوارض مختلفی به وجود می آید که نه تنها زیبایی پوست را از بین می برد بلکه درد سرساز نیز می شود.
کد خبر: ۱۷۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۳ 29 January 2016

ایران یکی از بزرگترین مصرف کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی است، متاسفانه نیمی از لوازم آرایشی مورد استفاده تقلبی و از طریق قاچاق تامین می شود، ایجاد جوش‌، حساسیت و قرمزی، رشد میکروب‌ها و لک از عوارض استفاده از لوازم آرایشی_بهداشتی تقلبی است.

به گزارش تابناک همدان؛ لوازم آرایش حتی مرغوب‌ترین نوع آن با بستن منافذ پوست محیط مناسبی را برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌آورد، حال اگر این مواد مورد استفاده تقلبی باشد عوارض جبران ناپذیری را ایجاد می کند.

حتی رنگ و بو به‌ کار رفته در لوازم آرایش شایع‌ ترین علت ایجاد حساسیت‌ های پوستی است.

ایجاد جوش‌، حساسیت و قرمزی، رشد میکروب ‌ها و لک از عوارض استفاده از لوازم آرایش می ‌باشد که می‌تواند باعث پیری زودرس پوست شود.

یک متخصص پوست گفت: یکی ازمهمترین عوارض هایی که ممکن است براثر استفاده از لوازم آرایشی روی پوست ایجاد شود تشدید جوش های صورت است.

انصار اضافه کرد: افرادی که پوستشان چرب است وزمینه کمی از جوش های صورت دارند باید بیشتر دقت کنند، زیرا در صورت استفاده طولانی مدت از لوازم آرایشی پوستشان با عوارض بالا و ماندگاری طولانی مدت جوش های صورت همراه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بروز حساسیت پوستی یکی دیگر از عوارضی که در اثر استفاده از لوازم آرایشی تقلبی ایجاد میشود که این حساسیت ها اگزماهای پوستی را ایجاد می کند.

این متخصص در تشخیص لوازم آرایشی مورد استفاده اصلی یا تقلبی گفت: احتمال بروز مشکلات وعوارض پوستی در اثر استفاده از لوازم آرایشی تقلبی در مقایسه باانواع اصلی آن بسیار بیشتر است.

انصار ادامه داد: بهتر است قبل از استفاده این مواد در قسمت بازو تست حساسیت انجام شود.

وی گفت:برای انتخاب بهترین نوع لوازم آرایشی باید عوامل مختلفی در نظر گرفت که یکی از مهم ترین موارد، نوع پوست فردی است که از این محصولات استفاده می کند.

این پزشک خاطر نشان کرد : محصولات آرایشی باید از مراکز معتبر تهیه شوند چون انواع تقلبی این محصولات ممکن است در کوتاه مدت مشکل ایجاد نکند.

وی بیان کرد: حساسیت های پوستی ناشی از مواد آرایشی تقلبی با سوزش و جوش در ناحیه صورت همراه است.

باتوجه به اینکه دست فروشان وبرخی فروشندگان به علت پر مصرف بودن لوازم آرایشی -بهداشتی این کالا را به صورت قاچاق وارد کشور و اقدام به فروش آن میکنند، بهتر است مسئولان نظارت های بیشتری را در جهت جمع آوری این مواد از سطح شهر اعمال کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار