معاون کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی ۳ شهر استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 28 January 2016

معاون کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی ۳ شهر استان همدان خبر داد.

به گزارش مهر، بیژن ابراهیمی در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در همدان اظهار داشت: طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای سامن، زنگنه و جوکار واقع در محدوده شهرستان ملایر موردبررسی قرار گرفت و ضمن رفع مغایرت‌های اساسی درزمینهٔ الحاق اراضی به محدوده شهری به تصویب رسید.

معاون کمیته شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص محور ارتباطی شهر زنگنه اظهار داشت: شهر زنگنه محور ارتباطی همدان و اراک است که در طرح جامع دو میدان برای این شهر پیش‌بینی‌شده است.

بیژن ابراهیمی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته یکی از میدان‌ها ۲۰۰ متر و دیگری ۲۸۰ متر به سمت خارج طرح رفته است.

وی با اشاره به اینکه شهر زنگنه بعد از قم دومین ایستگاه است که بسیار موردتوجه قرار دارد، بیان کرد: طبق قانون باید با دکه‌هایی که در حریم جاده قرار دارد برخورد شود.

وی بابیان اینکه در طرح‌ تفصیلی و جامع شهرهای سامن، زنگنه و جوکار به‌دنبال رفع مغایرت‌ها هستیم، عنوان کرد: در طرح سامن و جوکار به ترتیب ۲۶ هکتار و ۸ هکتار از باغات درجه یک به محدوده شهری اضافه شده که باید این باغات از طرح تفصیلی خارج شوند.

ابراهیمی افزود: این مغایرت‌ها با تصویب در شورای برنامه‌ریزی و کمیسیون ماده ۵ استان همدان به کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری برای بررسی و تایید نهایی ابلاغ شده و براساس قانون طرح‌های جامع و تفصیلی به تصویب می‌رسند.

شهردار شهر زنگنه نیز با بیان اینکه زنگنه در مسیر راه کربلا قرار دارد و بعد از قم دومین ایستگاه است، اظهار داشت: بیشتر درآمد مردم شهر زنگنه از مغازه ها و دکه های موجود سوغات سرا در مسیر تامین می شود.

شهاب الدین تقوی ادامه داد: راه اندازی دکه ها در مسیر تردد موجب خراب شدن ظاهر شهر می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار