خاطره شیرین فرمانده قرارگاه ابوالفضل (ع) در 6 بهمن 60؛
یک ماه بعد از پیروزی در حماسه 6 بهمن از سوی دفتر قضایی سپاه پاسداران با تشکیل دادگاه اعلام کردند که من موتور خودروی اتوبوس را در اعزام نیروها به امامزاده عبدالله (ع) شکستم و ....
کد خبر: ۱۶۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 26 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، ششم بهمن حماسه ماندگار، اسلامی و جاویدان مردم دیار علویان است که با رشادت تمام و ایستادگی همانند دماوند توانستند با تقدیم بیش از 40 شهید از اقشار مختلف و ایجاد یک‌هزار سنگر برای همیشه در تاریخ ماندگار شوند.

اتحادیه کمونیست‌ها در روز ششم بهمن سال 1360 به خیال خام می‌خواست به آمل رسیده و از این منطقه بند پوتین را برای در اختیار گرفتن پایتخت کشور محکم ببندد که مردم آمل سیلی فراموش‌نشدنی به این منافقان کوردل زده و بساط آنها را برای همیشه در تاریخ برچیدند.

سردار مهدی محمدی‌فر رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت ستاد کل نیروهای مسلح که آن روزها فرماندهی قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) استان‌های گیلان، گلستان و مازندران را برعهده داشت که به بیان خاطره‌ای شیرین پرداخت.

محمدی‌فر در این زمینه می‌گوید: کمونیست‌ها از ماه‌های قبل بهمن سال 1360 در جنگل‌های مازندران حضور داشته و سه ماه قبل ششم بهمن دست به حمله و در مقابل ضربه‌هایی از سوی مردم متحمل شدند که در یکی از این ضربات در منطقه امامزاده عبدالله (ع) تعداد حدود 300 نفر از آنها ترسیدند و فراری شدند و دیگر به جمع کمونیست‌ها برنگشتند.

وی افزود: از اواخر آبان سال 1360 قائله جنگل شمال شدت بیشتری به خود گرفت و ما حدود 11 شهید تقدیم کردیم و کمونیست‌ها با جمعیت حدود 35 نفر باقی ماندند.

محمدی‌فر با اعلام اینکه قبل ششم بهمن با توجه به اینکه فرماندهی قرارگاه ابوالفضل (ع) را برعهده داشتم درخواست یک گردان به نام یاسر یا روح‌الله را از چالوس داشتیم که زیر نظر شهید امیر صیاد شیرازی جنگ‌های پارتیزانی را آموزش دیده بودند.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: با توجه به عوامل نفوذی که در بین دشمنان داشتیم و اطلاعات به دست آمده، نیروهای کمکی از چالوس شب ششم بهمن از پادگان شهید رضایی چالوس به وسیله حدود چهار اتوبوس با تجهیزات و سلاح راهی آمل شد تا به جنگل‌های آمل بیایند.

این مسئول گفت: این عملیات سری بوده و باید اتوبوس‌ها مخفیانه وارد آمل می‌شدند تا منافقان فکر ورود نیرو به این شهرستان را نکنند ولی در این بین رانندگان یکی از اتوبوس‌ها به خواب رفت و هر چه گشتیم نتوانستیم فرد مورد نظر را پیدا کنیم، در این شرایط مجبور شدم خودم پشت فرمان بنشینم و با پیچ‌گوشتی خودرو را روشن کرده و راهی آمل شدیم.

محمدی‌فر با اعلام اینکه نیروهای کمکی از چالوس حدود دوازده یا یک شب وارد آمل شدند، تصریح کرد: قبل ورود به عملیات اتوبوس را به یک سرباز سپرده و راهی جنگل شدم ولی این سرباز با نشستن پشت فرمان اتوبوس، خودرو را روشن کرده و با گرفتن دنده عقب و برخورد به مانع باعث می‌شود تا موتور خودرو دچار شکستگی شود.

وی بیان کرد: یک ماه بعد از حماسه اسلامی مردم آمل، پایان جنگ با کمونیست‌ها در جنگل و پیروزی در آن از سوی دفتر قضایی سپاه پاسداران تماس گرفتند و با تشکیل دادگاه اعلام کردند که من موتور خودروی اتوبوس را در اعزام نیروها به امامزاده عبدالله (ع) شکستم و باعث خسارت بدهم.

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: آن زمان فهمیدم که وقتی ما به سمت جنگل رفتیم سربازی که خودرو را به او سپردم اتوبوس را خراب کرد و مسئولان نیز در آن زمان مبلغ 10 هزار تومان برایم جریمه زدند که مبلغ سنگین و بالایی بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار