دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: اعتبار سازمان‌های مردم‌نهاد درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر چهار برابر افزایش‌یافته است.
کد خبر: ۱۶۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 25 January 2016

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: اعتبار سازمان‌های مردم‌نهاد درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر چهار برابر افزایش‌یافته است.

به گزارش تابناک ایلام، «رضا صادقیان» در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر دهلران اظهار کرد: شناسایی روستاهای پاک استان، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به بهبودیافتگان، برخورد با عمده‌فروشان و خرده‌فروشان مواد مخدر و سالم‌سازی محیط نقش مؤثری در موضوع پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دارند.

وی افزود: 183 سازمان مردم‌نهاد در استان درزمینهٔ پیشگیری از مواد مخدر فعالیت دارند که سهم شهرستان دهلران از این مقدار 12 سازمان مردم‌نهاد است.

صادقیان بابیان اینکه اعتبار سازمان‌های مردم‌نهاد درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر چهار برابر افزایش‌یافته است، گفت: درزمینهٔ اشتغال‌زایی برای بهبودیافتگان تسهیلات مرحله دوم نیز در حال پیگیری است که برنامه‌ریزی برای اشتغال‌زایی 34 نفر در دستور کار است.

در ادامه «امیدعلی سبزی»- فرماندار دهلران نیز در این نشست اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 جلسه در این خصوص برگزارشده و این جلسات دارای 47 مصوبه بوده که تاکنون 43 مصوبه آن‌ها اجرایی شده که 91 درصد مصوبات این شورا در دهلران محقق شده است.

سبزی خاطرنشان کرد: این جلسات باهدف مبارزه و کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و موضوع درمان معتادان انجام می‌گیرد که تاکنون نیز خروجی‌های خوبی داشته است.

وی با اشاره به اقدامات خوب متولیان مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان گفت: کشفیات مواد مخدر و کاهش آمارهای طلاق ناشی از مواد مخدر در این شهرستان نشان از همت متولیان در این زمینه دارد.

فرماندار دهلران فراهم کردن بستر لازم برای اشتغال بهبودیافتگان از دام مواد مخدر را مهم دانست و افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی برای این افراد زمینه را برای بازگشت آنان به سمت مواد مخدر را از بین می‌برد.

سبزی تأکید کرد: همه دستگاه‌های متولی باید با جدیت موضوع پیشگیری و اقدامات فرهنگی در جهت مبارزه با مواد مخدر و آثار مخرب آن در جامعه را مدنظر داشته باشند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار