این روزها خبرهای خوشحال کننده ای از روند کاهش آمارحوادث منجر به مرگ ومیردر استان ایلام به گوش می رسد ،آمارهایی که تا چندی پیش روند صعودی را در پیش گرفته بودندودر پاره ای از موارد نظیر قتل وخود کشی نام این استان کوچک را در ردیف اولین ها قرار داده بود.
کد خبر: ۱۶۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 24 January 2016
این روزها خبرهای خوشحال کننده ای از روند کاهش آمار حوادث منجر به مرگ ومیر در استان ایلام به گوش می رسد ،آمارهایی که تا چندی پیش روند صعودی را در پیش گرفته بودندودر پاره ای از موارد نظیر قتل وخود کشی نام این استان کوچک را در ردیف اولین ها قرار داده بود.

به گزارش تابناک ایلام ،این هفته شاهد اعلام آمارهایی از کاهش مرگ ومیرها  دراستان ایلام بودیم  ،آمارهایی که در مقایسه با سال گذشته از کاهش تعدادی از حوادث منجر به مرگ در استان حکایت دارند، چندروز پیش بود که مدیر کل  پزشکی قانونی استان ایلام از کاهش 40درصدی قتل و5درصدی خودکشی بعنوان دو آسیب جدی وپر حرف وحدیث دراستان خبر داد .

امروز نیز فرمانده انتظامی ایلام در همایش فرماندهان پاسگاههای انتظامی از کاهش 15 درصد تصادفات رانندگی منجر به فوت در این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

سردار علی دولتی ر اظهار کرد: طی مدت یاد شده شاهد افزایش 13 درصدی تصادفات رانندگی منجر به جرح در جاده های مواصلاتی استان بوده ایم.

وی افزود: تعداد مجروحان حوادث رانندگی نیز در این مدت 13 درصد افزایش و تعداد فوتی ها 9 درصد کاهش یافته است.
فرمانده ناجای ایلام یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد سرقت های مهم در استان پنج درصد ، سرقت خرد سه درصد، جرائم مهم همچون قتل 28 درصد، کلاه برداری شش درصد و خودکشی موفق نیز 16 درصد کاهش یافته است.
سردار دولتی تاکید کرد: با تلاش های تمامی یگان های نیروی انتظامی استان میزان وقوع شرارت ، زورگویی و چاقوکشی پنج درصد و تجاوز به عنف 67 درصد کاهش را نشان می دهد.
وی ادامه داد: تعداد وقوع نزاع های دسته جمعی طی مدت یاد شده 11 درصد و نزاع فردی نیز 9 درصد افزایش یافته است و در جرائمی همچون راهزنی ، سرقت خشت و سرقت بانک نیز هیچ موردی رخ نداده است.

هرچند آمارهای اعلامی به معنای پایان جرائم وحوادث منجر به مرگ ومیر در مقطع کنونی دراستان نیست ، بلکه می تواند بعنوان نکته قوتی جهت تداوم برنامه های پیشگیری از حوادث وجرائم تلقی شود تا براساس آن برنامه ریزی درست واصولی صورت گیرد ونهایتا در دراز مدت خط بطلانی بر آسیبهای جدی اجتماعی وحوادث منجر به مرگ ومیر  دراستان  باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار