یک جامعه شناس گفت افزایش استفاده های ناآگاهانه از گوشی های همراه در بین نوجوانان می تواند اثرات مخرب غیر قابل جبرانی بر روح وروان آنها داشته باشد.
کد خبر: ۱۶۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 23 January 2016

یک جامعه شناس گفت افزایش استفاده های ناآگاهانه از گوشی های همراه در بین نوجوانان می تواند اثرات مخرب غیر قابل جبرانی بر روح وروان آنها داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ فاطمه میرزایی گفت: متاسفانه به دلایل مختلف در گروهای سنی نوجوانان وجوانان استفاده صحیح از این وسیله جا نیفتاده است وتهدیدی جدی برای آنها محسوب می شود.

وی ادامه داد: تلفن های همراه نوجوانان را در معرض اطلاعاتی قرار می دهند که قدرت تشخیص خوب و بد آنها را ندارند و یا در حالتی کلی تر با اخلاق فردی یا اجتماعی سازگار نیست.

میرزایی یادآور شد: دیدن فیلم، یک عکس غیر اخلاقی، شنیدن یک موسیقی مبتذل ویا خواندن نوشته ای نا مناسب واکنش های منفی وخطرناک روحی و روانی مانند یک سهم مهلک و کشنده در نوجوان ایجاد می کند که در صورت عدم درمان به موقع ،شخصیت انسانی نوجوان مورد آسیب جدی قرار می گیرد که تبعات آن در برخی مواقع غیر قابل جبران خواهد بود.

وی تاکید کرد: اثرات مخرب این جنایت فرهنگی میتواند ایجاد بلوغ زودرس، گوشه گیری و انزوا، بروز رفتارهای عصبی ومتعادل ، بی میلی به امر تحصیل و فعالیتهای ورزشی ،عدم تمایل یا کم رغبتی به انجام واجبات و حضور در مجامع علمی و مذهبی ،گرایش به سیگار و مواد مخدر ،انتخاب لباس و آرایش نامناسب را به دنبال داشته باشد.

میرزایی یادآور شد: از آنجایی که دوره ی نوجوانی و بلوغ از دیدگاه مربیان و نوجوانان و روانشناسان از اهمیت خاصی برخوردار است و در واقع شکل گیری شخصیت نوجوانان در این دوره اتفاق می افتد لازم است استفاده ی صحیح از موبایل توسط معلمان و مربیان آموزش داده شود و با مدیریت و نظارت خانواده ها از اثرات مخرب آن کاسته شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار