کد خبر: ۱۶۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 20 January 2016

مدیرکل زندان‌های استان ایلام گفت: برای حمایت مطلوب از زندانیان و خانواده‌های آنان نیازمند مساعدت و همکاری دیگر نهادهای دولتی و مردمی هستیم.

به گزارش تابناک ایلام، «اکبر محبی» در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل ستاد دیه استان ایلام اظهار کرد: فرهنگ‌سازی برای جذب کمک‌های مردمی و شرکت هر چه بیشتر خیرین باید در دستور کار مسئولان ستاد دیه قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات زندانیان و خانواده‌های آن‌ها و قرار گرفتن هریک از آن‌ها در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی، افزود: هدف ما رفع نیازها و کمک به کسانی است که در زندان محبوس هستند و از برآورده کردن نیازهای خانواده و فرزندانشان عاجز مانده‌اند.

محبی بابیان اینکه زندانیان و خانواده آن‌ها نیازمند به حمایت هستند و بار این مسئولیت بر دوش مسئولان زندان‌ها، ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان است، خاطرنشان کرد: برای حمایت مطلوب از زندانیان و خانواده‌های آنان نیازمند مساعدت و همکاری دیگر نهادهای دولتی و مردمی هستیم.

محبی به نقش ستاد دیه در زندان زدایی نیز تأکید و تصریح کرد: در سال جاری با استقرار ستاد دیه در شهرستان و کمک‌های خیرین و مردم، توانسته‌ایم جمعی از زندانیان مستحق را آزاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کمتر مجموعه‌ای را می‌توان یافت که مانند این ستاد مردمی تأثیرگذار باشد، گفت: کاهش ورودی مددجویان جرائم غیرعمدی به زندان‌ها نیازمند برنامه‌ریزی هر چه‌بهتر و اصلاح ریشه‌های بروز جرائم است.

در ادامه «عبدالحمید خدایاری» - مدیرعامل سابق ستاد دیه ایلام گفت: امسال 70 زندانی جرائم غیر عمد و مالی که به دلیل عدم توان پرداخت دیون خود عاجز بودند با مساعدت ستاد دیه و همکاری بانک‌ها، خیرین و نیکوکاران و آورده خود آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

وی بابیان اینکه این افراد زندانیان مهریه، تصادفات غیرعمدی و دیگر جرائم مالی غیر عمد بوده است، افزود: ستاد دیه در جامعه اسلامی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارد.

خدایاری با تأکید بر اینکه ستاد دیه نقش بسیار مهمی در کاهش جمعیت زندان دارد و از طرف دیگر با بازگرداندن نان‌آور خانواده از آسیب رسیدن به‌نظام خانواده وی جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: باید به این ستاد توجه جدی کرد و از حمایت‌های مالی بیشتر آن را برخوردار کرد تا بتواند نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.

در ادامه «سید اسدالله موسوی» - مدیرعامل جدید ستاد دیه‌ی ایلام اظهار کرد: ستاد دیه در کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه نقش تأثیرگذاری دارد و از طرف دیگر این ستاد به‌صورت مردمی اهداف خود را انجام می‌دهد.

وی بابیان اینکه از خیرین و نیکوکاران بیش از گذشته درخواست داریم به یاری ستاد دیه استان بشتابند، افزود: کمک کردن به افراد گرفتار غیرعمدی قطعاً نزد خداوند بودن اجر و پاداش نخواهد ماند.

موسوی خاطرنشان کرد: سعی می‌شود روند مطلوب ستاد دیه را با تمام توان ادامه دهد و در راستای اهداف این نهاد تلاش جدی انجام شود.

شایان ذکر است ، در این مراسم از زحمات «عبدالحمید خدایاری» مدیرعامل سابق ستاد دیه استان تقدیر و «سید اسدالله موسوی» به‌عنوان مدیرعامل جدید ستاد
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار