نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت سرمایه‌گذاری‌های ملی در استان هرمزگان می‌تواند موجب رشد کشور و افزایش درآمدهای ملی شود.
کد خبر: ۱۶۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 19 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان،‌ احمد جباری در گفت‌وگو با فارس در بندرعباس، با بیان اینکه هرمزگان در رشد و توسعه اقتصادی کشور نقش موثری دارد، اظهار داشت: از آن جایی ‌که بسیاری از حوزه‌های اقتصادی استان با دیگر کشورهای منطقه به طور مشترک در حال بهره‌برداری هستند، تقویت سرمایه‌گذاری‌های ملی در استان می‌تواند موجب رشد کشور و افزایش درآمدهای ملی شود.
 
وی افزود: حوزه تجارت بندری و دریایی، بانکرینگ سوخت، شیلات، گردشگری و مبادلات تجاری و مرزی از جمله بخش‌های اقتصادی موثر هرمزگان به شمار می‌روند که کشورهای مختلف منطقه نیز در آن سرمایه‌گذاری‌های فراوانی کرده‌اند تا گوی رقابت را از ایران بربایند.
 
جباری با بیان اینکه فعالیت‌های بندری و دریایی در منطقه به دلیل موقعیت سرزمینی ایران و وابستگی کشورهای حاشیه خزر به بنادر ایران اهمیت بسیار فراوانی در توسعه کشور دارد، گفت: رشد فزاینده میزان نیاز کشورهای مختلف شمالی ایران برای تبادل و تجارت با جهان سبب افزایش اهمیت بنادر ایران شده است.
 
وی گفت: توسعه سریع بندر شهید رجایی از یک سو و توجه به توسعه و نقش‌آفرینی دیگر بنادر جنوبی ایران و به موازات آن توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای در این بخش از جمله مهم‌ترین الزاماتی است که برای بهره‌مندی از دستاوردهای توافق هسته‌ای به آن نیاز داریم.
 
رئیس کمیته حمل و نقل مجلس ادامه داد: راه‌های هرمزگان به نسبت دیگر استان‌های کشور توسعه کمتری یافته و اگر بخواهیم که هرمزگان در رقابت با استان‌ها و شهرهای ساحلی کشورهای حاشیه خلیج فارس نقش مناسبی را ایفا کند، ضروری است تا به توسعه زیرساخت‌ها در شرق و هرمزگان نیز توجه کافی داشته باشیم.
 
نماینده مردم غرب هرمزگان گفت: بندرلنگه یکی از قدیمی‌ترین بنادر ایران به‌شمار می‌رود که کارکرد خود را از دست داده بود؛ اما با همت دولت در سال‌های اخیر و توجه سازمان بنادر به این بندر مهم و تاریخی، شاهد رشد و رونق بیشتری در آن هستیم که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.
 
جباری با بیان اینکه صنعت بانکرینگ سوخت در خلیج فارس روز به روز اهمیت بیشتری می‌یابد، اظهار داشت: روزانه صدها کشتی از تنگه هرمز به مقصد کشورهای مختلف منطقه عبور می‌کنند که سوخت‌رسانی به آنها درآمد ارزی قابل توجهی دارد. سرمایه‌گذاری در این بخش نیز می‌تواند سالانه معادل درآمد نفتی ایران، درآمد ارزی عاید کشور کند.
 
وی به نقش صنعت گردشگری در تامین درآمدهای پایدار برای کشورهای مختلف جهان اشاره کرد و گفت: ضروری است با استفاده از ظرفیت جزایر و مناطق آزاد و تجاری نسبت به رونق صنعت گردشگری کشورمان اقدام کنیم چرا که هر گردشگر حداقل 3 شغل ایجاد می‌کند. نباید نسبت به درآمد وسیعی که می‌توان از این ناحیه عاید کشور شود، غافل بود.
 
عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان یادآور شد: توسعه گردشگری نه تنها جنبه مادی برای ما دارد؛ بلکه موجب شناخت هرچه بیشتر ملت‌های مختلف جهان با ملت ایران شده و موج ایران هراسی که دشمنان علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند را نیز نقش بر آب می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار