کد خبر: ۱۶۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 17 January 2016


در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و کمیته مقابله با پدیده گرد و غبار مباحثی از قبیل بلاتکلیفی پارکومترها، نصب ۳۰ پل عابر پیاده و راه اندازی دو خط «بی.آر.تی» در کرج مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و کمیته مقابله با پدیده گرد و غبار که به ریاست استاندار البرز و حضور اعضا برگزار شد، عملکرد دستگاه ها در اجرای سیاست های کاهاش آلایندگی مورد بررسی قرار گرفت که در این میان نمایندگانی از شهرداری کرج به ارائه اقدامات این نهاد پرداختند.

محدوده طرح ترافیک کرج با دوربین کنترل می شود

در ابتدا معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرج رفع معضل آلودگی هوا را در گرو اجرای دو مولفه همت جمعی و فرهنگسازی دانست و اظهار کرد: هیچ دستگاهی به تنهایی قادر به رفع این معضل نیستند و باید عزم همگانی برای مقابله با این پدیده وجود داشته باشند، در کنار آن فرهنگسازی و بهینه سازی سبک زندگی مردم نیز در کاهش آلاینده ها بسیار موثر است.

احمد افضلی گفت: در این راستا مرکز کنترل ترافیک شهر کرج با ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه راه اندازی شد که حدود ۵۰ محور سطح شهر را تحت پوشش دوربین های خود قرار داده است، دوربین های محدوده طرح زوج و فرد نیز که تاکنون به طور حضوری نظارت می شد، نصب شده و در حال حاضر مورد استفاده قرار گرفته است.

۳۰ پل عابر پیاده امسال در کرج نصب شد

وی با اشاره به کمبود پل های عابر پیاده طی سال های گذشته ادامه داد: به منظور جبران این کمبود، در دو سال گذشته ۲۰ پل عابر بصورت ماکنیزه یا ساده در نقاظ مختلف شهر نصب شد که تا پایان سال جاری ۱۰ مورد دیگر نیز نصب خواهد شد، برای سال آتی نیز برنامه ریزی بر همین منوال است.

معاون حمل و نقل شهردار کرج بیان کرد: شهرداری در سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال برای بازسازی اتوبوس ها هزینه کرد، در سال جاری نیز ۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و هم اکنون حدود هزار دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعالیت دارند، در حوزه تاکسیرانی نیز ۱۳ هزار تاکسی فعال هستند که از این تعداد دو هزار مورد از طریق منابع دولتی و وام نوسازی شده اند.

دو خط BRT در کلان‌شهر کرج راه اندازی می شود

وی از پیش بینی دو خط BRT برای کلان‌شهر کرج خبر داد و افزود: این خطوط از میدان شهید سلطانی تا ملارد و چهارراه امام تا حصارک در نظر گرفته شده که مطالعات خط حصارت به اتمام رسیده و در نظر داریم فاز اول این پروژه تا پایان سال جاری اجرایی شود.

پارکومترهای کرج بلاتکلیفند!

افضلی ضمن طرح مشکل پارکومترها در سطح شهر خواستار رفع این مشکل از سوی استانداری شد و گفت: بحث پارکومتر و پرداخت الکترونیک به سازمان همیاری ها واگذار شد که در این رابطه خط کشی و نصب تابلو معابر نیز صورت گرفت اما نیروی انتظامی ظاهرا با مصوبه شورای تامین در همان محل های آماده شده، با استقرار پارکبان همچنان به صورت فیزیک عمل می کند که امیدواریم این مسئله با دخالت استانداری هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

در ادامه جلسه معاون خدمات شهر شهرداری کرج ضمن تشریح وضعیت فضای سبز، سرانه فضای سبز این کلان‌شهر را بر اساس طرح تفصیلی ۶ درصد اعلام کرد و گفت: بهسازی حاشیه روخانه کرج، ساماندهی تپه مرادآب، تملک ۵۲ هکتار باغ سیب، کاخ مروارید، سماندهی فضای خالی موسسات، نهادها و... از جمله اقداماتی است که در راستای توسعه و بهسازی فضای سبز کرج از سوی شهرداری در دست انجام است.

حسن مدیرروستا با بیان اینکه به منظور تملک باغات داخل شهر و توسعه فضای سبز نیازمند اعتبارات استانی هستیم عنوان کرد: در زمینه ساماندهی جنگل ها اراضی شمال منطقه ۶ بر اساس توافق صورت گرفته هزار هکتار تحویل شد و به اتمام رسید، اخیرا نیز ۵۰ هکتار توسط اداره کل راه و شهرسازی تحویل شد که تا پایان سال نسبت به کاشت درختان اقدام می شود.

۳۰۰۰ هکتار به فضای سبز کرج افزوده می شود

وی متذکر شد: پارک حیات وحش نیز برغم دستورات مکرر استانداری هنوز تحویل نشده و اعتبار پنج میلیاردی در نظر گرفته برای این پروژه همچنان مورد استفاد قرار نگرفته است، همچنین پارک بیجی و باغ ۱۳۰ هکتاری نهالستان واقع در جاده محمدشهر نیز در دست اقدام است.

معاون خدمات شهر شهرداری کرج در پایان گفت: با اختصاص این اراضی و رفع موانع قانونی از طرق تعاملات مدیریتی حدود سه هزار هکتار به فضای سبز کرج افزوده می شود که بخش از آن می تواند به صورت کارکردهای اجتماعی و در قالب بوستانهای بزرگ مورد بهره برداری قرار گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار