کد خبر: ۱۶۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 17 January 2016


عضو شورای شهر کرج با اشاره به فعالیت بدون اطلاع پارکبان‌ها از روز گذشته در سطح شهر گفت: باید به این امر رسیدگی شود چراکه مردم این را از سوی شورا و شهرداری می‌بینند در صورتی که شورا مصوبه‌ای در این زمینه نداشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمود دادگو رئیس شورای شهر کرج در جلسه امروز شورا که با حضور شهردار، قائم مقام شهردار و اعضای شورای شهر در صحن علنی برگزار شد، اظهار داشت: هفته گذشته با تلاش کمیسیون تلفیق و سایر اعضا، متمم بودجه و نیز عوارض سال آینده تعیین و ابلاغ شد.

رئیس شورای شهر کرج خطاب به شهردار کرج، افزود: شهرداری برای بودجه سال 95‌بر‌اساس شرایط فعلی کشور و نیز شرایط واقعی موجود، بودجه حقیقی و واقعی را در بعد بودجه جاری و عمرانی هرچه سریعتر تنظیم کرده و به شورا ارسال کند.

وی تاکید کرد: شهرداری باید تلاش کند در تنظیم لوایح و بودجه های سال آینده موارد کارشناسی را بیش از پیش اعمال کند.

رضا شریفی نیز با اشاره به فعالیت پارکبان‌ها از روز گذشته بدون اطلاع و نصب تابلو در سطح شهر، گفت: این افراد بابت این کار مبلغی نیز دریافت نمی‌کنند که باید به این امر رسیدگی شود چراکه مردم این را از سوی شورا و شهرداری می‌بینند در صورتی که شورا مصوبه‌ای در این زمینه نداشته است.

عضو شورای شهر کرج بیان کرد: به‌عنوان مثال در خیابان بهشتی و مقابل تالار نژادفلاح این موضوع اجرا می‌شود که باید هرچه سریعتر رسیدگی شود چراکه بدون اطلاع مردم در حال اجرا است.

شهردار کرج در این مورد تصریح کرد: از دوره شورای سوم مصوبات خوبی در مورد اجرای پارکبان در شورای شهر داشتیم و 2 بار مناقصه انجام شد و بر‌اساس مذاکره با بانک شهر چند میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات مربوط به اجرای این طرح لازم است.

علی ترکاشوند با بیان اینکه طرح پارکبان هم‌اکنون بدون هماهنگی با مدیریت شهری در حال اجرا است، اظهار داشت: فرماندهی انتظامی استان البرز ادعا کرده هماهنگی با شهرداران برخی مناطق در این زمینه به سبب سرقت زیاد از خودرورها و نیز نظم و انضباط انجام شده اما هیچ‌گونه هماهنگی‌ای با مدیریت شهری در این حوزه انجام نشده است.

وی گفت: برای تعیین مبلغ برای پارکبان‌ها به‌طور قطع باید این موضوع به شورا ارسال شده تا در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

رئیس شورای شهر کرج در این زمینه تاکید کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده با فرماندهی انتظامی استان البرز، عنوان کردیم باید مصوبه شورا برای اجرای این امر وجود داشته باشد چرا‌که در غیر این صورت غیرقانونی است و باید نظم و انضباط اجرایی شود.

دادگو افزود: مقرر شد این امر پیگیری شود و صورت جلسه برگزار شده با شهرداران مناطق به شورا ارسال و تا ظهر امروز تصمیم‌گیری در این مورد انجام شود.

در این جلسه تملک 10‌هزار متر مربع زمین در شهرداری منطقه 3‌کرج واقع در جاده خوشنام که براساس لایحه شهرداری مقرر شده بود در قالب تهاتر به فضای سبز تبدیل شود، با موافقت اعضا رو به رو نشد و مورد تصویب قرار نگرفت.

داوود وحیدی، در این زمینه، خاطرنشان کرد: تهاتر پول نقد مدیریت شهری محسوب می‌شود و بسیار با ارزش است و نباید عنوان شود به سبب اینکه مبلغی داده نمی‌شود مشکلی وجود ندارد، این در حالی است که تهاتر 30 درصد گرانتر برای شورا تمام می‌شود.

عضو شورای شهر کرج گفت: این 3.5 میلیارد مبلغ می‌تواند برای نقاط مختلف شهر بسیار گره‌گشا باشد و باید به این موضوع توجه شود.

در این جلسه موضوع احداث سازه بتنی در محوطه فرمانداری کرج با 2 میلیارد ریال اعتبار از ردیف پروژه تکمیل ساختمان دانشکده علوم و فنون آتش نشانی شهرداری کرج به سبب نبود اعتبار از دستور جلسه خارج شود.

لایحه بازخریدی و بازنشستگی پیش از موعد کارکنان شهرداری کرج با رعایت موارد اصلاحی و قید شده از دیگر مصوبات امروز شورای شهر کرج بود.

همچنین اختصاص و تحویل یک پلاک ثبتی به مساحت حدود 490 متر مربع برای احداث و استفاده به عنوان حسینیه با حفظ مالکیت شهرداری که در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته بود، از دیگر موضوعات مطرح شده بود که مقرر شد با توجه به اینکه زمین قولنامه‌ای است و تفکیک آن کل زمین را با مشکل مواجه می‌کند، زمین دیگری با حق انتفاع و بهره‌برداری برای حسینیه در نظر گرفته شود که این امر مورد تصویب شورا قرار گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار