بسته حوادث و اتفاقات ناگوار تابناک؛
تابناک: فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به اعتراف متهمان به 17 فقره سرقت مسلحانه خاطرنشان كرد: این افراد همگی غیر بومی، سابقه دار و از مجرمان خشن هستند و در بعضی از سرقت‌های خود نیز از پوشش مامور، استفاده می‌كردند.
کد خبر: ۱۶۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 16 January 2016

به گزارش تابناک اصفهان، صفحه حوادث و اتفاقات ناگوار روزنامه ها همیشه از روزنامه جدا می کنم چرا که هیچگاه دوست ندارم از کشته شدن یا مرگ و ناخوشی های مردم بدانم اما به هر حال عده ای به این موضوعات علاقه دارند و از همین رو تابناک در نظر دارد به بررسی مهم ترین اخبار حوادث و اتفاقات در هفته ای که گذشت بپردازد.

سرهنگ " نبی الله سوادكوهی" اظهار کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید "شرافت" شهرستان نایین هنگام نظارت و كنترل خودروهای عبوری به یك دستگاه تریلر دانگ‌فنگ كه با مجوز قانونی، حاملِ بار گیاهان دارویی بود، مشكوك شدند و آن را متوقف كردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو 53 قطعه ظرف عتیقه در زیر بار كشف شد، افزود: كارشناسان، قدمت این وسایل را 300 سال اعلام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "نایین" استان اصفهان تصریح کرد: راننده خودروی مذکور دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد و کالاهای مكشوفه نیز به سازمان میراث فرهنگی تحویل داده شد.

دستگیری راهزنان مسلح خودروهای هایلوکس

عبدالرضا آقاخانی" اظهار کرد: كارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی كسب خبری مبنی بر فعالیت گسترده باندی در زمینه راهزنی و سرقت مسلحانه محموله‌های جاده‌ای و خودروهای مدل بالا و هایلوكس در جاده اصفهان – شیراز موضوع را به صورت ویژه در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی های بیشتر مشخص شد كه این باند خودروهای مسروقه را پس از تغییر اصالت به مرزهای شرقی كشور منتقل و قاچاق كرده و در زمینه سرقت از صرافی‌ها و طلافروشی‌ها نیز فعالیت داشته‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینكه باند مذكور در استان‌های اصفهان، فارس، تهران، البرز، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و هرمزگان مرتكب اعمال مجرمانه شدند، تصریح کرد: سرانجام پس از سه ماه اقدامات ویژه پلیسی مخفیگاه سارقان در یكی از شهرستان‌های استان شناسایی و كارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه سه نفر متهم این پرونده از جمله سركرده باند را دستگیر كردند.

آقاخانی خاطرنشان کرد: كارآگاهان در ادامه با همكاری ماموران انتظامی استان فارس دو نفر دیگر از همدستان متهمان را كه در منزلی استیجاری در شهر شیراز سكونت داشتند شناسایی و دستگیر كردند.

وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان تعدادی سیم کارت تلفن، 10 دستگاه گوشی تلفن همراه، تعدادی بی‌سیم، مدارک جعلی و سرقتی شامل مدارک هویتی و شناسایی، تعدادی پلاک خودرو و اقلام هک شماره موتور، آلات و ادوات استعمال مواد مخدر از نوع شیشه به همراه دو قبضه سلاح گرم و 40 عدد فشنگ کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اعتراف متهمان به 17 فقره سرقت مسلحانه خاطرنشان كرد: این افراد همگی غیر بومی، سابقه دار و از مجرمان خشن هستند و در بعضی از سرقت‌های خود نیز از پوشش مامور، استفاده می‌كردند.

دستگیری زوج شیشه ای

سرهنگ "حسن یاردوستی" اظهار کرد: ماموران پلیس اصفهان هنگام گشت‌زنی در یکی از محله‌های شهر با یك دستگاه خودروی سواری آردی پارك شده در كنار خیابان مواجه شدند كه یك مرد و زن در آن در حال استعمال شیشه بودند.

وی افزود: بلافاصله این زوج دستگیر شدند و در استعلام‌های انجام شده مشخص شد خودروی آنها مسروقه و دارای حكم توقیف از سوی پلیس آگاهی استان اصفهان است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در بازرسی از خودرو تعدادی كیف زنانه خالی، البسه، پخش خودرو، ترازوی توزین طلا و جواهرات، فندك، مقداری وجه نقد، چك، كارت شناسایی و مدارك افراد، عابر بانك، مقداری ماده مخدر صنعتی شیشه به همراه آلات و ادوات استعمال آن كشف شد.

یاردوستی خاطرنشان کرد: هر دو متهم به همراه مواد مكشوفه به كلانتری منتقل و در تحقیقات علمی صورت گرفته به چهار فقره سرقت داخل خودرو و مغازه اعتراف كردند لذا زوج دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وام مجازی؛ کلاهبرداری واقعی!

سرهنگ " سید مصطفی مرتضوی " اظهار کرد: در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر اینکه، یک دوست اینترنتی از وی كلاهبرداری کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور كار كارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاكی مدتی پیش در یكی از شبكه‌های اجتماعی با شخصی غریبه آشنا شده و با او طرح دوستی ریخته است و پس از اینكه رابطه آن‌ها عمیق‌تر و اعتماد قربانی به او جلب شد، شخص كلاهبردار به او پیشنهاد فراهم كردن وامی به مبلغ 300 میلیون تومان را داد و در قبال آن مبلغ 75 میلیون تومان به عنوان ضمانت درخواست کرد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اعتمادی كه شاكی به او داشت، مبلغ درخواستی را فراهم و به حسابی كه فرد شیاد معرفی كرده بود واریز کرد، اما بعد از واریز مبلغ، دیگر هیچ خبری از آن فرد نشد و حتی به ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی شاكی نیز پاسخ نداد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سرانجام كارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی و تلاش‌های شبانه روزی ظرف مدت یك هفته توانستند متهم را شناسایی و دستگیر كنند.

وی افزود: بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد بیشتر پرونده‌های كلاهبرداری در فضای مجازی به دلیل اعتماد بی‌جا به افراد غریبه است؛ چراکه فضای مجازی به‌گونه است كه افراد با هویت‌های جعلی با نیت سوءاستفاده از كاربران حضور یافته و دیگران را فریب می دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار